شناسهٔ خبر: 41844301 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

قرارداد راهبردی ایران و چین به ضرر تحریم کنندگان است

گروه استان‌ها - عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرارداد ایران و چین به ضرر تحریم کنندگان است گفت: این قرارداد یا هر قرارداد بین المللی اگر استقلال کشور را خدشه دار کند در مجلس رد می‌شود اما معتقدم این قرارداد مطابق با منافع ما است.

صاحب‌خبر -

روح الله متفکرآزاد در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در تبریز، با اشاره به اینکه هر گونه قراردادی بین ایران و سایر کشورها منعقد شود، باید به تایید مجلس شورای اسلامی برسد اظهار داشت: مجلس فصل الخطاب مراقبت‌ از استقلال کشور در قراردادهای بین المللی است.

وی با تاکید بر اینکه مجلس فعلی حساسیت بیشتری نسبت به استقلال کشور دارد، افزود: هر گونه شائبه ای در این قراردادها دور از رصد مجلس نخواهد بود اما معتقدم مذاکرات ایران و چین در قرارداد معروف به «25 ساله» می‌تواند متضمن منافع ما و توسعه تجارت بین المللی ایران باشد.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: مردم از بابت معاهدات بین المللی نگرانی نداشته باشند و اگر هر موضوعی در قراردادها، خدشه ای به استقلال کشور بزند، قطعا مجلس یازدهم در برابر آن خواهد ایستاد و قرارداد را رد خواهد کرد.

عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی، حمله برخی به قرارداد راهبردی ایران و چین را مشکوک خواند و گفت: هرگونه توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران با سایر کشورها به ضرر تحریم کنندگان است و این قرارداد را با تبلیغات سوء خود تخریب می‌کنند.

انتهای پیام/111/ح

نظر شما