به گزارش «نسیم»، ایران خودرو توانسته در بهمن ماه نیز سهم عمده خود از بازار را حفظ کند و با تولید بیش از ۵۲هزار دستگاه خودرو، سهم بیش از ۵۷درصدی را در اختیار داشته باشد.
در میان محصولات ایران خودرو، پژو پارس همچنان پرتیراژ ترین خودرو است و با آمار تولید ۱۴.۹۷۹ دستگاه، بالاتر از پژو ۴۰۵ و پژو ۲۰۶ قرار گرفته است.
پژو پارس در سال جاری بیشترین سهم را در میان محصولات ایران خودرو به خود اختصاص داده است به گونه ای که اردیبهشت ماه به این سو، در تمامی ماه ها پر تیراژ ترین محصول این شرکت بوده و با آمار تولید ۱۳۸.۲۴۹ دستگاه از ابتدای سال تا پایان بهمن ماه، به تنهایی سهم ۱۵.۷ درصدی از بازار خودرو های سواری ایران را در اختیار داشته است.
پس از ایران خودرو، سایپا رتبه دوم بازار ایران را در اختیار دارد.
در بهمن ماه این شرکت (بدون در نظر گرفتن پارس خودرو) ۲۱.۵۸۰ دستگاه خودرو تولید کرده است که در این میان پراید با ۱۲.۶۲۶ دستگاه، پر تیراژ ترین خودرو این شرکت است و پس از آن تیبا در رتبه دوم قرار دارد ضمن آنکه آمار تولید ۸۹۰ دستگاهی سراتو در بهمن ماه باعث شده تیراژ تولید این خودرو در سال ۹۳ به ۱.۹۳۸ دستگاه برسد.
پارس خودرو با تولید ۸.۲۶۳ دستگاه در جایگاه سوم جدول رده بندی آمار تولید کشور در بهمن ماه ایستاده است هر چند در این میان بار اصلی تولید در این شرکت بر دوش پراید با ۷,۴۸۹ دستگاه است.
کرمان خودرو در بهمن ماه توانسته روند تولید خود را تا حد زیادی حفظ کند و با تولید ۴,۶۶۰ دستگاه در جایگاه چهارم ایستاده است. پس از این شرکت، مدیران خودرو با ۳,۲۶۹ دستگاه خودرو تولید شده در بهمن ماه پنجم است.
مدیران خودرو توانسته افت محسوس تولید در دی ماه را جبران کند و در این میان بار اصلی موفقیت این شرکت، مدل جدید ۵۵۰ با تولید ۱,۱۸۳ دستگاهی است.
بر اساس این گزارش، از ابتدای امسال تاکنون در مجموع ۸۸۲,۵۰۴ دستگاه خودرو سواری در کشور تولید شده است که نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۵۸.۳ درصدی را نشان می دهد.
در میان پنج شرکت برتر بازار ایران در سال ۹۳ از نظر افزایش تیراژ تولید نسبت به سال قبل، برندگان اصلی مدیران خودرو و کرمان خودرو هستند که به ترتیب شاهد رشد ۱۳۹ و ۱۳۳درصدی در آمار تولید خود در ۱۱ ماهه نخست سال جاری بوده اند.
پس از این دو شرکت، پارس خودرو در جایگاه سوم ایستاده است.
این شرکت افزایش ۸۴درصدی در تولید را شاهد بوده و توانسته بالاتر از ایران خودرو و سایپا بیاستد.
جایگاه پنجم سایپا بیش از هر چیز به دلیل کاهش تولید پراید در این شرکت است و در مقابل انتقال بخش عمده تولید این خودرو به پارس خودرو باعث افزایش تولید در زیر مجموعه سایپا شده است.
نظر شما