جلسه ستاد هماهنگی برگزاری برنامههای محرم ۹۹ در رسانههای صوت و تصویر فراگیر با محوریت ساترا در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در این جلسه گفت: مراسمها با شرایط خاصی امسال برگزار میشود و تلاشهای بیشتری برای آن صورت میگیرد. هر سناریویی که امسال پیش بیاید حاوی یک واقعیتی است که نمیشود از آن چشمپوشی کرد.
وی افزود: هیئتهای آنلاین سهم بسزایی در مراسمات امسال دارند. فضای مجازی و عناصر صوتی و تصویری در مناسبتهای اخیر و حتی محرمهای گذشته بسیار فعال بودند، اما الان جدیتر فعالیت میکنند. رسانهایتر شدن محرم امسال به معنای راحتتر برگزار شدن آن نیست؛ باید تلاش مضاعف کرد که اقامه عزا اتفاق بیفتد.
صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در این جلسه گفت: مراسمها با شرایط خاصی امسال برگزار میشود و تلاشهای بیشتری برای آن صورت میگیرد. هر سناریویی که امسال پیش بیاید حاوی یک واقعیتی است که نمیشود از آن چشمپوشی کرد.
وی افزود: هیئتهای آنلاین سهم بسزایی در مراسمات امسال دارند. فضای مجازی و عناصر صوتی و تصویری در مناسبتهای اخیر و حتی محرمهای گذشته بسیار فعال بودند، اما الان جدیتر فعالیت میکنند. رسانهایتر شدن محرم امسال به معنای راحتتر برگزار شدن آن نیست؛ باید تلاش مضاعف کرد که اقامه عزا اتفاق بیفتد.
امامیان افزود: طبق برنامه ریزیهای انجام شده با چند اپراتور همکاری خواهیم داشت. به این ترتیب که جلسات به صورت آنلاین و با اینترنت رایگان در اختیار مردم قرار میگیرد.
وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی محوریت تمامی فعالیتهای محرم امسال است و برنامهها حول این سازمان اتفاق میافتد. امسال طرحی با نام «خیمههای رسانهای» داریم که نقش ویژه در برنامههای اجرایی محرم امسال دارند. این طرح با نظارت مستقیم سازمان تبلیغات اسلامی اجرایی میشود. خیلی از سازمانها و ارگانهای رسانهای در این طرح فعالیت میکنند مثلا سازمان صدا و سیما نیز در ادامه برنامه سالهای گذشته خود که هیاتها را پوشش میداد، امسال پر رنگتر خواهد بود.
امامیان گفت: فرض ما این است که امسال خلا دو سال پیش فعالیتهای رسانهای جبران شود. البته پیش از این هیئتهای بزرگ ما خدمات صوتی و تصویری خوبی ارائه میکردند، بنابراین کار جدید نیست، اما باید نظاممند باشد و نه با حضور حداکثری مردم و تنها در فضای مجازی بدون حضور مردم باشد.
حجت الاسلام و المسلمین قمی گفت: برای همه روشن است که این روزها گویی با جهان دیگری مواجه هستیم. اهمیت رسانه و فضای مجازی و صوت و تصویر فراگیر به دلیل اهمیت مردم مهم است. مجموعه صوت و تصویر میتواند در همه زمینهها نقش آفرین باشد. در سازمان تبلیغات شان جدیدی بر عهده ما است. ما مسئول برگزاری مراسم و مسئول بررسی نظرات خبرگان و نخبگان این حوزه هستیم.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: از طرفی رهبر معظم انقلاب نیز دستور دادند سازمان تبلیغات در زمینه برگزاری مراسمات، مسئول اجرایی کردن دستورات ستاد کرونا باشد. سال گذشته سازمان صرفا وظیفه اجرایی و تسهیلگری برگزاری مراسمهای محرم را داشت. همانطور که شلختگیها در برنامههای اجرایی، ناهماهنگی ایجاد میکند، چند پارگی در تنظیم قواعد و دستورات، آشفتگی ایجاد میکند.
وی تاکید کرد: طبیعتا طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب تمامی دستورات از ستاد کلی مبارزه با کرونا صادر میشود. وظیفه ما هم افزایی بیشتر برای رسیدن به برنامهای واحد در محرم امسال است. همه قواعد بهداشتی با لطف مردم رعایت خواهد شد. همان طور که در مراسمات اخیر نیز مانند شب قدر این اتفاق افتاد.
جلسه ستاد هماهنگی برگزاری برنامههای محرم ۹۹ در رسانههای صوت و تصویر فراگیر با محوریت ساترا در سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.
صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در این جلسه گفت: مراسمها با شرایط خاصی امسال برگزار میشود و تلاشهای بیشتری برای آن صورت میگیرد. هر سناریویی که امسال پیش بیاید حاوی یک واقعیتی است که نمیشود از آن چشمپوشی کرد.
وی افزود: هیئتهای آنلاین سهم بسزایی در مراسمات امسال دارند. فضای مجازی و عناصر صوتی و تصویری در مناسبتهای اخیر و حتی محرمهای گذشته بسیار فعال بودند، اما الان جدیتر فعالیت میکنند. رسانهایتر شدن محرم امسال به معنای راحتتر برگزار شدن آن نیست؛ باید تلاش مضاعف کرد که اقامه عزا اتفاق بیفتد.
صادق امامیان، رئیس سازمان تنظیم مقررات رسانههای صوت و تصویر فراگیر (ساترا) در این جلسه گفت: مراسمها با شرایط خاصی امسال برگزار میشود و تلاشهای بیشتری برای آن صورت میگیرد. هر سناریویی که امسال پیش بیاید حاوی یک واقعیتی است که نمیشود از آن چشمپوشی کرد.
وی افزود: هیئتهای آنلاین سهم بسزایی در مراسمات امسال دارند. فضای مجازی و عناصر صوتی و تصویری در مناسبتهای اخیر و حتی محرمهای گذشته بسیار فعال بودند، اما الان جدیتر فعالیت میکنند. رسانهایتر شدن محرم امسال به معنای راحتتر برگزار شدن آن نیست؛ باید تلاش مضاعف کرد که اقامه عزا اتفاق بیفتد.
امامیان افزود: طبق برنامه ریزیهای انجام شده با چند اپراتور همکاری خواهیم داشت. به این ترتیب که جلسات به صورت آنلاین و با اینترنت رایگان در اختیار مردم قرار میگیرد.
وی اضافه کرد: سازمان تبلیغات اسلامی محوریت تمامی فعالیتهای محرم امسال است و برنامهها حول این سازمان اتفاق میافتد. امسال طرحی با نام «خیمههای رسانهای» داریم که نقش ویژه در برنامههای اجرایی محرم امسال دارند. این طرح با نظارت مستقیم سازمان تبلیغات اسلامی اجرایی میشود. خیلی از سازمانها و ارگانهای رسانهای در این طرح فعالیت میکنند مثلا سازمان صدا و سیما نیز در ادامه برنامه سالهای گذشته خود که هیاتها را پوشش میداد، امسال پر رنگتر خواهد بود.
امامیان گفت: فرض ما این است که امسال خلا دو سال پیش فعالیتهای رسانهای جبران شود. البته پیش از این هیئتهای بزرگ ما خدمات صوتی و تصویری خوبی ارائه میکردند، بنابراین کار جدید نیست، اما باید نظاممند باشد و نه با حضور حداکثری مردم و تنها در فضای مجازی بدون حضور مردم باشد.
حجت الاسلام و المسلمین قمی گفت: برای همه روشن است که این روزها گویی با جهان دیگری مواجه هستیم. اهمیت رسانه و فضای مجازی و صوت و تصویر فراگیر به دلیل اهمیت مردم مهم است. مجموعه صوت و تصویر میتواند در همه زمینهها نقش آفرین باشد. در سازمان تبلیغات شان جدیدی بر عهده ما است. ما مسئول برگزاری مراسم و مسئول بررسی نظرات خبرگان و نخبگان این حوزه هستیم.
رییس سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: از طرفی رهبر معظم انقلاب نیز دستور دادند سازمان تبلیغات در زمینه برگزاری مراسمات، مسئول اجرایی کردن دستورات ستاد کرونا باشد. سال گذشته سازمان صرفا وظیفه اجرایی و تسهیلگری برگزاری مراسمهای محرم را داشت. همانطور که شلختگیها در برنامههای اجرایی، ناهماهنگی ایجاد میکند، چند پارگی در تنظیم قواعد و دستورات، آشفتگی ایجاد میکند.
وی تاکید کرد: طبیعتا طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب تمامی دستورات از ستاد کلی مبارزه با کرونا صادر میشود. وظیفه ما هم افزایی بیشتر برای رسیدن به برنامهای واحد در محرم امسال است. همه قواعد بهداشتی با لطف مردم رعایت خواهد شد. همان طور که در مراسمات اخیر نیز مانند شب قدر این اتفاق افتاد.
نظر شما