شناسهٔ خبر: 41771838 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

بین الملل

ترامپ: شکست طرح رای پُستی اثبات شده است/بولتون: ترامپ شاید آمریکا را از ناتو خارج کند

رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا گفت که رای گیری پُستی در چند ایالت این کشور ثابت کرد که این روش به شکست منجر می‌شود.

صاحب‌خبر -

«دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در کنفرانس مطبوعاتی روز دوشنبه در کاخ سفید بار دیگر مخالفت خود را با رای گیری انتخابات ۲۰۲۰ از طریق پست الکترونیک اعلام کرد.

ترامپ چند روز پیش نیز در توئیت خود نوشت که رای گیری از طریق پست به دلیل بحران کرونا باعث می‌شود تا زمان زیادی صرف شمارش آراء شود، این در حالی است که نتایج انتخابات باید در شب انتخابات و نه در روزها یا ماه‌ها و یا یکسال بعد از برگزاری آن اعلام شود.

همچنین رئیس جمهوری آمریکا رای‌گیری پستی را یک شرمساری بزرگ برای کشور دانست و تهدید کرد نسبت به رای‌گیری پستی در ایالت نوادا به دادگاه شکایت خواهد کرد.

وی در حالیکه از رای‌ غیابی استقبال می‌کرد، مدعی شد: اداره پست آمریکا برای رای‌گیری کل کشور از طریق برگه‌های رای پستی آماده نیست.

بولتون: ترامپ شاید آمریکا را از ناتو خارج کند

جان بولتون" مشاور پیشین کاخ سفید دوشنبه شب در گفت‌وگو با یک روزنامه آلمانی گفت که اگر دونالد ترامپ برای دومین بار در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، شاید آمریکا از پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) خارج شود.

ترامپ و بولتون,اخبار سیاسی,خبرهای سیاسی,اخبار بین الملل

به گزارش ایرنا؛ بولتون که با روزنامه هندزبلات ( handelsblatt) آلمان گفت‌وگو می‌کرد افزود: تنها تعداد انگشت‌شماری از جمهوری‌خواهان دوست دارند، در صورت پیروزی دوباره دونالد ترامپ، آمریکا از ناتو خارج شود، شاید تمام این موانع [برای خروج آمریکا از ناتو] برچیده شود... هیچ‌کس نمی‌داند که ترامپ می‌خواهد در دوره دوم ریاست جمهوری‌اش چه کار کند؟

وی به اروپایی‌ها توصیه کرد که اگر ترامپ برای دومین بار انتخاب شد، دیپلماسی خود را با کنگره تشدید کنند.

بولتون افزود: ممکن است مجلس نمایندگان و مجلس سنا بتوانند در صورتی که ترامپ قصد خروج از ناتو یا خروج نظامیان آمریکایی از اروپا را داشته باشد، مانع رییس جمهوری شوند، اما مقاومت قوی از سوی دمکرات‌ها و جمهوری‌خواهان اتفاق خواهد افتاد، به همین خاطر اروپایی‌ها بهتر است که با کنگره در ارتباط باشند.

نظر شما