شناسهٔ خبر: 41763864 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

کاهش میانیگین سنی جان باختگان کرونایی در استان فارس

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز از کاهش میانگین سنی جان باختگان از بیماری کرونا در استان فارس و رسیدن این میانگین به 58 سال خبر داد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه استان ها خبرگزاری تقریب، عبدالرسول همتی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شیراز میانگین سنی جان باختگان کرونایی در فارس را بر اساس آخرین آمار و اطلاعات ۵۸ سال اعلام کرد و گفت: در گزارش هایی که حدود یک ماه پیش ارایه شد، این میانگین ۶۶ سال بود و این رقم جدید نشان می دهد که میانگین سنی جان باختگان کاهش پیدا کرده است.

همتی ادامه داد: همچنین میانگین سنی مبتلایان ۴۱ سال است که نسبت به گزارش قبلی تا اندازه ای افزایش داشته است.

وی بیان کرد: ۵۷ درصد مبتلایان را مردان و ۴۳ درصد مبتلایان را خانم ها تشکیل می دهند، همچنین ۶۲ درصد فوت شدگان از گروه مردان و ۳۸ درصد فوت شدگان از گروه زنان هستند.

معاون بهداشت دانشگاه اضافه کرد: ۲۷ درصد از مبتلایان در بیمارستان بستری شدند و ۷۳ درصد نیاز به بستری در بیمارستان نداشتند و ایزوله خانگی شدند، ۸۹ درصد از فوت شدگان دارای بیماری های زمینه ای و یا از گروه سنی سالمندان بوده اند و ۱۱ درصد نیز در بین افراد گروه با سن بالا نبوده و بیماری زمینه ای خاصی نداشته اند.

 همتی از مردم استان خواست ضمن مراقبت بیشتر از سالمندان و افرادی که دارای بیماری های زمینه ای هستند به تامین سلامت این گروه پرخطر کمک کنند تا در روزهای آینده شاهد کاهش مرگ و میر در مبتلایان بیماری کووید۱۹ باشیم.

مجموع بیماران کرونا  در کشور به ۳۱۲ هزار و ۳۵ نفر رسیده است و متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۲۱۵ بیمار کرونا  جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۱۷ هزار و ۴۰۵ نفر رسید.

انتهای پیام/

نظر شما