شناسهٔ خبر: 41757898 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

سخنگوی گمرک:

سامانه امور گمرکی قطع نیست/ نسخه‌ جدید سامانه در راه است

لطیفی، سخنگوی سازمان گمرک اظهار داشت: سامانه امور گمرکی و سامانه ثبت سفارش در هماهنگی با یکدیگر کار می‌کنند و در صورت قطع شدن یکی از این‌ها، سامانه‌ مجاور نیز از چرخه‌ فرآیندهای متعدد باز می‌ماند.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، روح‌الله لطیفی در مصاحبه تلفنی با برنامه «روی خط اقتصاد» گفت: سامانه‌ی ثبت سفارشِ وزارت صمت در چند روز اخیر با مشکلات متعددی مواجه شده است.

وی افزود: قرار است نسخه‌ جدید از سامانه ثبت سفارش بارگذاری شود.

سخنگوی سازمان گمرک ادامه داد: قطع شدن سامانه ثبت سفارش باعث شده تا تمام عملیات‌های مرتبط با ثبت سفارش و تاییدیه و اظهارنامه و انطباق با اختلال مواجه شوند.

وی با بیان این که سامانه امور گمرکی قطع نیست، توضیح داد: سامانه امور گمرگی و سامانه ثبت سفارش در هماهنگی با یکدیگر کار می‌کنند و در صورت قطع شدن یکی از این‌ها، سامانه‌ی مجاور نیز از چرخه‌ی فرآیندهای متعدد باز می‌ماند.

روح‌الله لطیفی تاکید داشت: متاسفانه برخی از رسانه‌های بدون پیگیری دلیل واقعیِ قطع شدن سامانه امور گمرگی و سامانه ثبت سفارش، موضوعات بی‌ربطی را رسانه‌ای کرده‌اند.

وی اضافه کرد: قطع شدنِ سامانه امور گمرکی و سامانه ثبت سفارش، به موضوع «عدم همکاری گمرک و سامانه جامع تجارت» هیچ ربطی ندارد و این موضوع صحت ندارد.
 

نظر شما