شناسهٔ خبر: 41717807 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

تکميل روند راه اندازي نخستين راکتور نيروگاه هسته‌اي امارات

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- موسسه انرژی هسته‌ای امارات از تکمیل مراحل راه اندازی نخستین راکتور نیروگاه هسته‌ای این کشور خبر داد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، موسسه انرژی هسته‌ای امارات اعلام کرد که این کشور موفق به کسب یک دستاورد تاریخی و تکمیل مراحل راه اندازی نخستین راکتور نیروگاه هسته‌ای غیرنظامی خود شده است.
در همین راستا، محمد بن راشد آل مکتوم، حاکم دبی، نائب رئیس امارات و نخست‌وزیر این کشور با انتشار پیامی در صفحه اختصاصی خود در توییتر نوشت: تیم‌های کاری موفق به بارگیری نخستین بسته سوخت هسته‌ای، انجام آزمایشات همه‌جانبه و تکمیل روند راه‌اندازی شدند. این دستاورد را به برادرم محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی تبریک می‌گویم.
وی افزود: هدف از این کار بهره برداری از چهار راکتور هسته‌ای است که یک چهارم از نیازهای برق کشور را به روشی ایمن و قابل اعتماد تأمین خواهند کرد.
محمد بن راشد ادامه داد: این پیامی به جهانیان است که اعراب قادرند راه علمی خود را از سر بگیرند و با بقیه ملل بزرگ رقابت کنند. هیچ چیز غیرممکن نیست.
در همین حال، محمد بن زاید نیز در سخنانی گفت: ما به یک دستاورد مهم در بخش انرژی امارات دست یافتیم و این گام مهمی در مسیر توسعه پایدار و با شایستگی‌های ملی‌مان بود.
وی افزود: اولین راکتور نیروگاه هسته‌ای صلح آمیز "براکه" عملیات خود را مطابق با بالاترین استانداردهای ایمنی بین‌المللی آغاز می‌کند. براکه یک دستاورد تمدنی و توسعه‌ای است که امارات بر فهرست دستاوردهای بی‌نظیر خود می‌افزاید.

نظر شما