شناسهٔ خبر: 41714276 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

مجلس عزم جدی برای حل مشکل ‌"هفت تپه" دارد/ برای پرداخت معوقات ‌کارگران با ‌رئیس قوه قضائیه جلسه خواهیم گذاشت‌

گروه استان‌ها ـ نماینده مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه "اگر مشکلات هفت‌تپه به‌زودی حل نشود نمایندگان هم‌صدا با کارگران تجمع می‌کنند" گفت: حل مشکلات نیشکر هفت تپه نیازمند ورود رئیس قوه‌قضاییه است؛ باید این شرکت به یک مجموعه دارای اهلیت واگذار شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم از شوش، احمد نادری ظهر امروز در جمع کارگران نیشکر هفت تپه اظهار داشت: مجلس عزم جدی برای حل مشکل کارگران "هفت تپه" دارد و پذیرفته نیست که حقوق بیش از 5 هزار کارگر در این وضعیت اقتصادی پرداخت نشود.

وی افزود: مجلس تمام قد حامی و پشتیبان کارگران است؛ حتما تلاش می‌کنیم این مشکل را حل کنیم و امیدوارم به‌زودی حل شود. اگر حل نشد خودمان هم بین این کارگران در تجمع حضور خواهیم داشت.

 نادری گفت: برای پیگیری تداوم تولید و پرداخت معوقات این کارگران با آیت‌الله رئیسی جلسه خواهیم گذاشت تا قوه قضاییه به این مسئله ورود جدی داشته باشد و با عاملان این وضعیت برخورد قاطع کند.

وی افزود: اینکه یک کارگر زحمتکش 3 ماه حقوق نگیرد، زیبنده نیست و در این شرایط واقعا خانواده این کارگران در مشقت هستند و امیدواریم بتوانیم این مشکلات را حل کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: در مسئله واگذاری شرکت متاسفانه روند درست طی نشده و اسدبیگی اهلیت لازم را نداشته است.

وی گفت: در همان واگذاری، قیمت درست کارشناسی نشده و این مجموعه به قیمت ناچیز فروخته شده و از طرفی نزدیک به 400 میلیارد تومان بدهی داشته که خریدار باید مکلف به پرداخت آن می‌شده که این اتفاق نیز رخ نداده است .

نادری ادامه داد: باید این شرکت به یک مجموعه متخصص که دارای اهلیت لازم است واگذار شود. نیشکر یک محصول مهم و استراتژیک است و تقویم زراعی این محصول بایستی در کاشت و برداشت عادی شود.

انتهای پیام/341/س

نظر شما