شناسهٔ خبر: 41712207 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: رویدادایران | لینک خبر

هشدار پزشکی قانونی درباره ارائه خدمات درمانی در آرایشگاه‌های زنانه

صاحب‌خبر - عباس مسجدی آرانی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بحث پیشگیری یکی از موضوعاتی است که به جد در قوه قضائیه در حال پیگیری است، اظهار کرد: پیشگیری مستلزم این است که آگاهی‌بخشی به مردم داشته باشد. در چند سال اخیر اطلاعات مورد نیاز در حوزه فعالیتهای سازمان پزشکی قانونی توسط ابزار رسانه، هنر و خبرنگاران به هموطنان منتقل شده است.
وی خاطرنشان کرد: اکران مستند کاشف نیز در همین راستا است که مردم با توانمندی و استانداردهای علمی سازمان پزشکی قانونی آشنا شوند و بدانند این سازمان در احقاق حقوق مردم و عدالت دست از پا نمی‌شناسد و با تجهیز خود مسائل آموزشی و علمی برای احقاق حقوق مردم تلاش می‌کند.
این مقام مسئول همچنین به آمار نزاع، غرق‌شدگی و تصادفات منجر به فوت در بهار سال‌جاری اشاره و خاطرنشان کرد: در حوزه نزاع در بهار سال 99 نسبت به مدت مشابه سال گذشته شاهد کاهش 6.6 درصدی هستیم و از هموطنان می‌خواهیم که خویشتنداری خود را ادامه دهند.
مسجدی آرانی ادامه داد: در حوزه غرق‌شدگی علی‌رغم کاهش آمار نسبت به مدت مشابه سال قبل، در خرداد آمار افزایشی بوده است. همچنین در حوزه تصادفات و فوت ناشی از آن، 16.2 درصد کاهش در بهار سال‌جاری نسبت به مشابه سال قبل به وقوع پیوسته اما در خردادماه آمار مرگ‌های ناشی از تصادفات نسبت به اردیبهشت و فروردین افزایش یافته است که از مردم می‌خواهیم توصیه‌ها را جدی بگیرند.
رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور همچنین به ارائه خدمات درمانی توسط آرایشگاه‌های زنانه و مکان‌هایی که صلاحیت این کار را ندارند هشدار داد و گفت: بعضاً مشاهده می‌شود مردم برای دریافت خدمات درمانی به افرادی مراجعه می‌کنند که صلاحیت لازم علمی را ندارند. هموطنان در صورت مراجعه به پزشک و متخصص، شناخت کافی از آن شخص را داشته باشند و صرفاً به معرفی توسط دیگران اکتفا نکنند.
وی متذکر شد: متأسفانه اقداماتی در آرایشگاه‌های زنانه و برخی مکانها که جنبه درمانی ندارند، در این رابطه صورت می‌گیرد و آمار آن رو به افزایش است که خطر جدی برای هموطنان دارد. بعضاً دیده می‌شود فردی دو هفته آموزش دیده و برای درمان اقدام می‌کند که آسیب متوجه مردم عزیز می‌شود.

نظر شما