شناسهٔ خبر: 41711746 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

دکتر مسجدی در حاشیه نمایش فیلم مستند کاشف:

افراد اقدامات درماني را نزد متخصصان انجام دهند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- رئیس سازمان پزشکی قانونی: درخواست ما از مردم این است که اقدامات درمانی خود را نزد افراد متخصص و دانشگاهی انجام دهند.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر عباس مسجدی در حاشیه نمایش فیلم مستند کاشف که عملکرد سازمان پزشکی قانونی و نقش این سازمان در پرونده‌های قضایی را به تصویر کشیده است، در جمع خبرنگاران افزود: متاسفانه مردم برای دریافت خدمات درمانی و افراد فاقد صلاحیت مراجعه می‌کنند که آمار‌های پرونده‌های کمیسیون پزشکی این موضوع را اثبات می‌کند.
وی گفت: در آرایشگاه‌های زنانه اقدامات درمانی صورت می‌گیرد که آمار تخلفات و شکایات رو به افزایش است و برای هموطنان ما خطر‌های جدی دارد.
دکتر مسجدی از مردم خواست برای هر گونه اقدام درمانی فقط به افراد متخصص و کسانی که تحصیلات دانشگاهی دارند، مراجعه کنند چرا که افراد با گذراندن دو هفته دوره آموزشی نمی‌توانند اقدام به درمان کنند و همین موارد آسیب‌هایی به مردم زده است.
رئیس سازمان پزشکی قانونی همچنین به کاهش 6/6 درصدی آمار مراجعان نزاع و درگیری به سازمان پزشکی قانونی در بهار امسال اشاره کرد و از مردم خواست همین رویه خویشتن داری خود را ادامه دهند.
وی گفت: امسال آمار مربوط به غرق شدگی هم تاکنون در مقایسه با سال گذشته کاهش داشت، اما متاسفانه در خردادماه با آمار افزایشی روبرو بودیم.
دکتر مسجدی گفت: در حوزه تصادفات نیز در بهار امسال با کاهش 16.2 درصدی فوت ناشی از تصادفات مواجه بودیم، اما در خردادماه در مقایسه با فروردین و اردیبهشت افزایش آمار را داشتیم که از مردم درخواست می‌کنیم با توجه به شرایط کرونا در جاده‌های کشور توصیه‌ها را جدی بگیرند.
رئیس سازمان پزشکی قانونی درباره جزئیات معاینه جسد متهم منصوری هم گفت: بررسی‌های اولیه از جسد انجام شد و در حوزه سم شناسی و آسیب شناسی فرآیند‌های آزمایشگاهی برای تهیه لام تشخیصی زمان می‌برد و فکر می‌کنیم نتیجه معاینات تا دو هفته آینده به مرجع قضایی اعلام شود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا زمان دقیق مرگ متهم منصوری را تشخیص داده اید؟ گفت: این موضوع در حال بررسی است.
وی گفت: ما پیکر را با دستور مقام قضایی تحویل خانواده وی داده ایم.
رئیس سازمان پزشکی قانونی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه چقدر این سازمان با مردم ارتباط دارد و وظایف سازمان را به مردم شناسانده است؟ افزود: پیشگیری را در صدر برنامه هایمان داریم و این امر مستلزم افزایش آگاهی بخشی‌های عمومی است.
وی گفت: در چند سال اخیر اطلاعات مورد نیاز مردم درباره پزشکی قانونی را از طریق رسانه، هنر و خبرنگاران منتقل کرده ایم و مستند امروز هم که رونمایی شد در راستای آشنایی مردم با توانمندی‌ها و استاندارد‌های علمی سازمان است.

سواد رسانه‌ای و فرهنگی مردم را باید افزایش دهیم
رئیس سازمان پزشکی قانونی گفت: این سازمان به مردم، خوب معرفی نشده است و باید سواد عاطفی، حقوقی و ارتباطی مردم را افزایش داد.
دکتر عباس مسجدی در ارتباط ویدئو کنفرانس با مدیران کل پزشکی قانونی استان‌ها و در حاشیه پخش فیلم مستند کاشف که نقش پزشکی قانونی را در پرونده‌های مهم به تصویر کشیده است، افزود: یکی از ویژگی‌های هزاره سوم این است که انسان‌ها نیازمند دانش و مهارت‌های متفاوتی هستند یعنی باید سواد‌های دیگری را کسب کنند که یکی از آن‌ها سواد عاطفی، ارتباطی، فرهنگی، رسانه‌ای و سواد در حوزه آموزش و پژوهش است.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی گفت: مقام معظم رهبری در دو دهه اخیر بر حضور هر چه قوی‌تر در عرصه هنر و رسانه تاکید دارند چرا که مفاهیم از این طریق آسان‌تر منتقل می‌شود.
دکتر مسجدی گفت: یکی ازتاکیدات مقام معظم رهبری در هفته قوه قضاییه استفاده از زبان هنر و رسانه برای گزارش عملکرد به مردم است و امروز باید سازمان پزشکی قانونی را از این طریق به مردم معرفی کنید.
رئیس سازمان پزشکی قانونی از همه دست اندرکاران این فیلم مستند هم قدردانی کرد.

نظر شما