شناسهٔ خبر: 41695196 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخاباتی 2020 آمریکا؛

ترامپ خواستار تعویق انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد/رهبر جمهوریخواهان سنا با پیشنهاد ترامپ برای تعویق انتخابات مخالفت کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-رئیس جمهور آمریکا با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور به صورت پستی و غیرحضوری می تواند به تقلب گسترده در انتخابات منجر شود، خواستار بررسی پیشنهاد به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا شد.
به گزارش خبرگزاری آریا ، در شرایطی که با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا و ناتوانی دولت ترامپ در مهار این ویروس احتمال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت پستی و غیرحضوری را افزایش داده است، دونالد ترامپ روز پنج شنبه در پیامی توئیتری پیشنهاد به تعویق انداختن انتخابات را مطرح کرد.
دونالد ترامپ در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر نوشت: «با رأی گیری سراسری به صورت پستی (نه رأی گیری غیابی که کار خوبی است)، انتخابات 2020 غیردقیق ترین و متقلبانه ترین انتخابات در تاریخ خواهد بود و به مایه خجالت برای ایالات متحده بدل خواهد شد.»
وی افزود: «بهتر نیست که انتخابات را تا زمانی که مردم بتوانند به نحوی مناسب و امن رأی بدهند، به تعویق بیندازیم؟؟؟

ترامپ: نتایج انتخابات 2020 باید همان شب انتخابات اعلام شود!
رئیس جمهور آمریکا متعاقب پیشنهادش برای به تعویق انداختن انتخابات 2020 آمریکا، از لزوم اعلام نتایج نهایی در همان شب انتخابات سخن گفت.
به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز پنج شنبه پس از طرح پیشنهادی مبنی بر به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا اعلام کرد که وی «باید نتیجه انتخابات را همان شب انتخابات بدانیم، نه روزها، ماهها یا حتی سالها بعد».
بدین ترتیب، ترامپ به طور علنی عدم تمایلش را برای انتظار کشیدن جهت اعلام نتایج نهایی انتخابات اعلام کرد.
پیش از این اظهارنظرها، ترامپ ادعا کرده بود که انتخابات آتی ممکن است به دلیل طرح رأی دهی پستی قربانی شیوه‌های فریبکارانه شود. وی پیشتر مدعی شده بود که به دلیل ماهیت رأی گیری به شیوه پستی، انتخابات 2020 آمریکا «غیردقیق ترین و فریب آمیزترین انتخابات در تاریخ این کشور خواهد بود».
وی در پیام دیگری نوشت: «ما برنده انتخابات 2020 خواهیم بود. آمریکا را باعظمت کنیم».

واکنش سندرز به پیشنهاد ترامپ برای به تعویق انداختن انتخابات آمریکا
سناتور ارشد آمریکایی در واکنش به پیشنهاد رئیس جمهور این کشور برای به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری، تأکید کرد که شهروندان آمریکایی از استبداد، دروغگویی و نژادپرستی رئیس جمهور خود خسته شده و تمایلی ندارند که انتخابات به تعویق افتد.
 سناتور برنی سندرز نماینده ایالت ورمونت در سنای آمریکا روز پنج شنبه در واکنش به پیشنهاد دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور برای به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر [آبان 99] تأکید کرد که انتخابات ریاست جمهوری به تعویق نخواهد افتاد و مردم آمریکا با رأی خود به دوران ریاست جمهوری ترامپ پایان خواهند داد.
سناتور برنی سندرز طی پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر درباره احتمال به تعویق افتادن انتخابات ریاست جمهوری آمریکا مطابق خواسته دونالد ترامپ تصریح کرد: «نه آقای رئیس جمهور. ما انتخابات را به تعویق نمی اندازیم. مردم آمریکا از استبداد تو، از دروغ های تو و از نژادپرستی تو خسته و رنجور شده اند.»
وی افزود: «در روز سوم نوامبر 2020 [13 آبان 1399] دموکراسی پیروز خواهد شد و دوران فاجعه بار ریاست جمهوری تو پایان خواهد یافت. بای بای!»
در شرایطی که با توجه به شیوع گسترده ویروس کرونا در آمریکا و ناتوانی دولت ترامپ در مهار این ویروس احتمال برگزاری انتخابات ریاست جمهوری آمریکا به صورت پستی و غیرحضوری را افزایش داده است، ساعاتی قبل دونالد ترامپ در پیامی توئیتری پیشنهاد به تعویق انداختن انتخابات را مطرح کرد.

رهبر جمهوریخواهان سنا با پیشنهاد ترامپ برای تعویق انتخابات مخالفت کرد    
 رهبر جمهوریخواهان در سنای آمریکا پیشنهاد رییس جمهوری این کشور را برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری به دلیل شیوع کرونا، قاطعانه رد کرد.
تارنمای خبری هیل گزارش داد که «میچ مک کانل» رهبر جمهوریخواهان سنای آمریکا پنجشنبه شب به پیشنهاد دونالد ترامپ رییس جمهوری این کشور برای تعویق انتخابات ریاست جمهوری اشاره کرد و افزود که این انتخابات در زمان مقرر برگزار می شود.
مک کانل گفت: ما هرگز در تاریخ کنگره [آمریکا] در زمان جنگ ها، رکودها و جنگ داخلی انتخاباتی فدرالی نداشته ایم که در زمان مقرر برگزار نشده باشد و ما این بار هم برای برگزاری انتخابات در سوم نوامبر راهی را پیدا می کنیم.
وی که در گفت وگو با مجری مشهور شبکه WNKY 40 این اظهارات را مطرح می کرد، در پاسخ به این پرسش طعنه آمیز این مجری مبنی بر اینکه آیا تاریخ انتخابات روی سنگ حک شده است؟، گفت: بله همینطور است. ما با هر مشکلی که باشد برخورد می کنیم، اما انتخابات را همانطور که برای سوم نوامبر برنامه ریزی شده، برگزار می کنیم.
«لندزی گراهام» رییس کمیته قضایی سنای آمریکا نیز در اظهارات مشابهی گفت اگرچه نگرانی های ترامپ درباره تقلب احتمالی در انتخابات در صورت برگزاری به صورت پستی درست است، اما این توجیه مناسبی برای تعویق انتخابات نیست.
رییس جمهوری آمریکا روز پنجشنبه با ادعای احتمال تقلب و ناسالم بودن انتخابات، برگزاری انتخابات از طریق پست الکترونیک را رد کرد و خواستار تعویق در برگزاری انتخابات 2020 شد.
وی در توئیتی نوشت: «با روش رای گیری از طریق پست الکترونیکی (نه رای گیری غیابی که خوب است)، سال 2020 شاهد غیردقیق ترین و جعلی ترین انتخابات در تاریخ خواهد بود. این انتخابات بیش از همه برای آمریکا شرمساری به بار خواهد آورد. انتخابات را تا زمانی که مردم بتوانند به صورت مناسب، امن و سالم رای بدهند، به تاخیر بیندازید.

یکی از حامیان ترامپ بر اثر کرونا درگذشت    
نامزد پیشین انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و یکی از حامیان رئیس جمهور کنونی این کشور در اثر ابتلا به کووید -19 جان خود را از دست داد.
 «هرمن کین» 74 ساله و جمهوریخواه که نُه روز پس از شرکت در گردهمایی انتخاباتی «دونالد ترامپ» در شهر تالسا ایالت اوکلاهما ر از ابتلای خود به بیماری کووید -19 مطلع شد، روز پنج شنبه در اثر این بیماری جان باخت.
وی یکی از حامیان دونالد ترامپ و از نامزدهای پیشین حزب جمهوریخواه در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا بود در گردهمایی انتخاباتی تالسا از زدن ماسک امتناع کرده بود. وی ظرف یکماه گذشته در بیمارستانی در شهر آتلانتا بستری بود.
ترامپ در واکنش به خبر مرگ این جمهوریخواه در یک پیام توئیتری نوشت: «هرمن خدمتی باورنکردنی انجام داد و هرکس که تاکنون با او دیدار کرده از جمله خودم او را می ستائیم. او انسانی بسیار استثنائی بود، یک آمریکایی میهن پرست و دوستی بزرگ».

ترامپ قدرت به تعویق انداختن انتخابات آمریکا را ندارد    
کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا اعلام کرد که رئیس جمهور این کشور قدرت به تعویق انداختن انتخابات ریاست جمهوری را ندارد.
 «الن وینتراب»، رئیس پیشین و عضو کنونی کمیسیون فدرال انتخابات آمریکا، با انتشار پیامی در صفحه توییتر خود به درخواست دونالد ترامپ مبنی بر تعویق انتخابات ریاست جمهوری این کشور واکنش نشان داد.
این مقام آمریکایی در توییتر خود نوشت که ترامپ نه قدرت و نه بودجه به تعویق انداختن انتخابات آمریکا را دارد.
ساعاتی پیش رئیس جمهور آمریکا در این باره در پیامی توییتری نوشت: با رای گیری پستی جهانی (نه رای گیری غیابی که خوب است)، انتخابات 2020 نادرست ترین و فریب آمیزترین انتخابات تاریخ خواهد بود. این مایه شرمندگی بزرگی برای آمریکا خواهد بود. تا زمانی که مردم بتوانند به درستی، ایمن و با اطمینان رای دهند، انتخابات را به تعویق بیندازید.
تام یودال، سناتور دموکرات آمریکایی اعلام کرد راهی وجود ندارد که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا بتواند انتخابات ریاست جمهوری ماه نوامبر را به تعویق بیندازد.
این در حالی است که اخیرا ترامپ در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «فاکس نیوز»، شکست خود در انتخابات ریاست جمهوری 2020 این کشور را پیش بینی کرده بود و به این شبکه خبری آمریکایی گفت که «جو بایدن» احتمالا رئیس جمهور خواهد بود.

نظر شما