شناسهٔ خبر: 41687162 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

وزیر دفاع ترکیه: امارات از گروههای تروریستی ضد ترکیه حمایت می‌کند

وزیر دفاع ترکیه به اقدامات امارات علیه این کشور هشدار داد و تاکید کرد که ابوظبی در لیبی و سوریه اقدامات زیانباری انجام داد که ما در زمان و مکان مناسب آن را بازخواست خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، «خلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه در مصاحبه با شبکه خبری الجزیره قطر اظهار داشت، عدم توقف حمایت عربستان، امارات، مصر، فرانسه و روسیه از حفتر به عنوان یک کودتاگر در لیبی، موجب خواهد شد این کشور روی ثبات را نبیند.

وی گفت: این کشورها باید از تحقق اهداف حفتر جلوگیری کرده و مشکل سرت و الجفره را حل و فصل کنند.

وزیر دفاع ترکیه به دخالت های مصر در امور لیبی هم اشاره‌ای کرد و گفت: به مصر توصیه می‌کنم از اظهاراتی که به نفع صلح در لیبی نیست و آتش جنگ را شعله ور می سازد، دوری کند.

وی در خصوص تحرکات امارات در لیبی نیز تصریح کرد: امارات از گروههای تروریستی ضد ترکیه حمایت می‌کند و با این اقدام به دنبال زیان رساندن به ما است و باید به میزان راه اشتباهی که در پیش گرفته و تاثیر ناشی از آن نگاهی انداخته و فتنه انگیزی نکند و عامل فساد نباشد.

این وزیر ترکیه نسبت به تداوم تحرکات امارات علیه این کشور هشدار داد و ادامه داد: ابوظبی در لیبی و سوریه اقدامات زیانباری انجام داد که ما در زمان و مکان مناسب آن را بازخواست خواهیم کرد.

پس از سرنگونی معمر قذافی در لیبی در سال 2011 ، این کشور عملاً به دو بخش شرقی و غربی تقسیم شد. در بخش غربی به مرکزیت طرابلس، دولت موسوم به "دولت وفاق ملی" به ریاست "فایز السراج" بر سرکار آمد که مورد تأیید و حمایت سازمان ملل متحد است و در بخش شرقی این کشور، "خلیفه حفتر" یک ژنرال بازنشسته، کنترل این منطقه را در دست دارد.

عربستان سعودی، روسیه ، مصر، امارات، فرانسه و یونان از ژنرال حفتر حمایت می کنند و ترکیه، قطر و ایتالیا نیز دولت "فایز السراج" را مورد پشتیبانی خود قرار داده‌اند.

انتهای پیام/

نظر شما