شناسهٔ خبر: 41669842 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

۶۰ درصد از ظرفیت بیمارستان‌های استان مازندران در اختیار بیماران کرونایی است

گروه استان‌ها- رئیس شبکه بهداشت مازندران با اشاره به تلاش برای کاهش روند شیوع کرونا در استان گفت: هم‌اکنون ۶۰ درصد تخت‌های بیمارستانی مازندران به درمان بیماران کرونایی اختصاص یافته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، حامد روحانی زاده عصر امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به شیوع  موج دوم ویروس کرونا، اظهار داشت: موج دوم از هفتم تیرماه تا هفتم مرداد را همزمان با سایر استان‌ها داشتیم و چندین عامل مانند برگزاری جشن‌ها و مراسم گروهی  خود فرد و گاهی خانوادگی و فعالیت‌های اجتماعی غیر ضرور و مسافرت‌ها بوده که این امر اپیدمی و شدت سرایت را بیشتر کرد.

وی افزود: با شرح حال بیماران، گرم شدن هوا و استفاده از سیستم سرمایشی در فضای بسته،  شیوع ابتلا به کرونا تسریع می‌شود. تغییر رفتار مردم جای تقدیر دارد که به توصیه‌ها و نکات توجه می‌کنند.

روحانی زاده ادامه داد: در زمینه تخت بیمارستانی، 60 درصد تخت بیمارستان‌های استان در اختیار بیماران کرونایی قرار گرفت که خوشبختانه برای بیماران کرونایی تخت کافی داشتیم.

وی بیان کرد: رعایت پروتکل بهداشتی جهت پیشگیری از توسعه و پیشرفت در جامعه که باید بهداشت فردی و اجتماعی رعایت شود و استفاده از ماسک نیز ضروری است. اکنون نیز بیماران در سطح بستری هزارو 589 نفر و تمام شهرهای استان در وضعیت قرمز هستند و شهرستان آمل بالاترین آمار را دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: فاصله‌گذاری مناسب در فعالیت‌های اجتماعی و عدم برگزاری تجمعات و اجتماعات بزرگ باید جدی گرفته شد و  فرمانداران و کارگروه‌های شهرستان‌ها تلاش خوبی در جهت بهداشت عمومی صورت دهند.

وی گفت: در شهرهای قرمز تمام مراسم‌ها تعطیل بوده چون ریسک ابتلای افراد بالا است و مردم در محیط‌های مختلف باید دقت کنند زیرا تعداد بیماران و سرایت بالا است.

 روحانی زاده افزود: باید در برگزاری مراسم‌ها سلامت مردم تضمین شود و مراسم‌ها به‌صورت  مجازی برگزار شود.

انتهای پیام/682/س

نظر شما