شناسهٔ خبر: 41664078 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

تولید ۹۰ هزار ماسک توسط دانشجویان دانشگاه پیام نور

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه پیام‌نور از تولید روزانه ۹۰ هزار ماسک توسط دانشجویان این دانشگاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم به نقل از دانشگاه پیام نور، محمدعلی کریمی با عنوان اینکه دانشگاه پیام نور در حوزه کارآفرینی به پیشرفت های چشمگیری دست یافته است، افزود: تفاهم نامه دانشگاه پیام نور با معاونت توسعه روستایی ریاست جمهوری و انتخاب 7 استان به صورت پایلوت با هدف مهارت آموزی نیروها و فراهم آوردن بسترهای اشتغال فارغ التحصیلان دانشگاه ها، امضا شد و استان مرکزی یکی از این استانها در حوزه پوشاک بود که خوشبختانه پیشرفت بسیاری در این زمینه داشت.

وی اظهار داشت: همزمان با شیوع بیماری کرونا و افزایش نیاز مراکز درمانی و مردم به ماسک و گان، طبیعتا به فراخور وضعیت موجود،   رویکرد پژوهشی و فناوری دانشگاه نیز تغییر کرد و برای نمونه در استان مرکزی، آموزش ها در جهت تولید و عرضه ماسک و گان  مورد نیاز این منطقه ارائه شد.

 کریمی افزود:  با سرعت و کمتر از 20 روز این اتفاق به سرانجام رسید و با کسب مجوز های وزارت بهداشت، ماسک های استاندارد برای نیاز مراکز درمانی استان مرکزی تولید شد.

وی با عنوان اینکه بخش عمده ای از ماسک های مورد نیاز سازمان مرکزی و مجموعه استانهایی که درخواست داشتند نیز از طریق استان مرکزی تامین شد، تصریح کرد: در مجموع از تولید روزانه 90 هزار ماسک، 30 هزار ماسک با روش سنتی و به کارگیری 86 نیروی آموزش دیده با رویکرد آموزشی دانشگاه و 60 هزار ماسک هم ماشینی و اتومات تولید شد که از این هفته عرضه می شود.


کریمی همچنین از تولید مواد ضدعفونی کننده مورد تایید وزارت بهداشت خبر داد و گفت: مهارت آموزان دانشگاه پیام نور در استانهای هرمزگان، قزوین، فارس و تهران نیز در زمینه تولید مواد ضدعفونی کننده مورد تایید وزارت بهداشت موفق بوده اند و توانستند نه تنها نیاز داخلی دانشگاه بلکه نیاز دیگر مجموعه های دولتی و غیر دولتی را تامین کنند.

انتهای پیام/

نظر شما