شناسهٔ خبر: 41663381 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

در نشست وزیر بهداشت با مداحان؛

تاکيد بر رعايت شيوه نامه هاي بهداشتي در مراسم محرم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- وزیر بهداشت: امسال یاد امام حسین (ع) را از همه گلدسته ها و مناره ها فریاد می زنیم و مظلومیت امام حسین (ع) و یارانش را فراموش نمی کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا، دکتر سعید نمکی در نشست با رئیس و مسئولان سازمان تبلیغات اسلامی و وعاظ برجسته و جمعی از اعضای جامعه مداحان کشور خاطرنشان کرد: مسئولان هیئت های مذهبی ، مدافعان سلامت را در رعایت شیوه نامه های بهداشتی در مراسم محرم یاری خواهند کرد.
وی با اشاره به این که ما می دانیم یاد اهل بیت و ذکر اهل بیت (علیهم السلام)  زینت بخش مجالس است و امروز میزبان چهره های نورانی وعاظ و مداحان اهل بیت هستیم، افزود: همه می دانیم در مقابله با ویروس کرونا روزهای سختی را پشت سر گذاشتیم و سخت ترین و پراضطراب ترین فعالیت ها را  کادر درمان در حال انجام است و تعدادی شهدای سلامت تقدیم کشور شده است.
وزیر بهداشت گفت: در مقابله با ویروس کرونا، جمهوری اسلامی ایران افتخاراتی را کسب کرده است و با دست های خالی و دل پر از ایمان و همدلی و وفاق ملی توانستیم دستاوردهای ملی را در زمینه مقابله با ویروس کرونا کسب کنیم.
دکتر نمکی با اشاره به این که یاد سالار شهیدان و عزاداری اهل بیت یک موضوع مهم و دیرینه ای است، افزود: نخستین خطابه مربوط به حضرت زینب (س) است که فرمودند : (ما رایت الا جمیلا) و اگر تاریخ را ورق بزنیم سفر تاریخی جابربن انصاری در 20 صفر با چشم های نابینا را مشاهده می کنیم و در طول این سالها سه هدف مهم را در خصوص مباحث مربوط به ماه محرم و عزاداری اباعبدالله مطرح شده است.
دکتر نمکی گفت: در طول این سالها سه هدف مهم عبارتند از این که اصل و نسب عزیزان و شهدای کربلا مورد توجه قرار گرفت و مبحث بعدی در این راستا است که راه بزرگ مردان عرصه شهادت ادامه دارد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا  و سیما، وزیر بهداشت تاکید کرد: امسال با وجود ویروس کرونا،  مراسم اهل بیت با رعایت شیوه نامه های بهداشتی برگزار خواهد شد و ما یاد امام حسین (ع) را از همه گلدسته ها و مناره ها فریاد می زنیم و مظلومیت امام حسین (ع) و یاران را فراموش نمی کنیم و ما نخواهیم گذاشته که عشاق حسین تب کنند و به عزاداری امام حسین (ع) پایبندیم.
دکتر نمکی با بیان این که امسال ما به دنیا می گوییم که الگویی چون امام حسین (ع) را زنده نگه می داریم و با وجود ویروس کرونا یاد امام حسین (ع) را بار دیگر در تاریخ ثبت می کنیم، افزود: امسال مظلومیت شهدای کربلا را پاس می داریم و یاد امام حسین (ع) و عاشورا را ثبت می کنیم و به همه دنیا خواهیم گفت که الگویی چون امام حسین (ع) را داریم که با سرشت ما آمیخته شده است و امروز در این هم اندیشی از شما می خواهیم که هم اندیشی داشته باشیم و راهکاری را مطرح کنیم که در مجموع به یاد کربلا و حفظ سلامت مردم عاشق اباعبدالله را زنده نگه داریم.

نظر شما