شناسهٔ خبر: 41616438 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

معاون علوم پزشکی دزفول مطرح کرد:

کاهش نگران‌کننده استفاده از ماسک در دزفول/ خطر بروز فاجعه جدید

دزفول-معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول با اشاره به کاهش نگران کننده استفاده ازماسک دربین مردم این شهرستان، گفت: درصورت رعایت نکردن ضوابط بهداشتی، فاجعه جدیدکرونایی دردزفول رخ خواهد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، شاپور مسعودی فر پیش از ظهر امروز دوشنبه در نشست اتخاذ راهکار و تمهیدات بهداشتی برای برگزاری مراسم محرم حسینی در شرایط کرونا که در سالن کنفرانس دانشگاه علوم پزشکی دزفول برگزار شد، اظهار کرد: طی چند روز گذشته پس از اعلام کاهش نسبی آمار مبتلایان و بستری‌های کرونا در دزفول این‌گونه تصور شد که وضعیت مطلوب شده و بحران از بین رفته است.

وی با تأکید بر اینکه وضعیت دزفول همچنان قرمز است، افزود: همچنان آمار مبتلایان در این شهرستان چشمگیر است ضمن اینکه کاهش آمار نیز صرفاً به دلیل رعایت نسبی پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم و تلاش شبانه‌روزی کادر بهداشت و درمان بوده است. بنابراین مطلوب بودن و یا فاجعه شدن شرایط رابطه مستقیمی با میزان و نحوه رعایت پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم دارد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول تصریح کرد: طی بررسی‌های میدانی صورت گرفته حدود ۱۴ روز پیش حدود ۹۲ درصد از مردم شهرستان دزفول از ماسک استفاده می‌کردند اما بررسی‌های ۳ روز اخیر نشان می‌دهد که این میزان به حدود ۵۰ درصد رسیده است.

مسعودی فر عنوان کرد: این کاهش آمار استفاده از ماسک در بین شهروندان دزفول نشان می‌دهد که پس از اعلام کاهش نسبی آمار بستری‌ها و خلوت شدن بیمارستان‌های استان ترس مردم ریخته شده که این یک زنگ خطر است.

وی بیان کرد: وضعیت فعلی شکننده است و اگر اهتمام مردم نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی کاهش یابد قطعاً به زودی شاهد یک پیک و بحران بزرگ‌تر در سطح شهرستان و استان خواهیم بود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی دزفول بر لزوم استفاده تمام مردم از ماسک، خودداری از برگزاری مجالس تشییع، ترحیم، عروسی و پرهیز از حضور در تجمعات به منظور کنترل وضعیت تأکید کرد.

مسعودی فر همچنین در خصوص برگزاری مراسم‌های ایام محرم و صفر گفت: اقداماتی از قبیل طرح موضوع در جلسات شورای سلامت با تأکید بر رعایت پروتکل‌ها و استفاده همگانی از ماسک و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، تجهیز بازرسان به وسایل حفاظت فردی، تأکید و الزام بر استفاده از مواد غذایی بسته‌بندی، یخ‌های بهداشتی و بسته‌بندی شده و ارائه آموزش و توانمندسازی نیروهای مردمی و بسیج به‌عنوان همیاران نظام سلامت در حوزه بازرسی و شکایات برای برگزاری مراسم مذهبی در ایام محرم در دستور کار است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرستان دزفول پس از اهواز دارای بیشترین آمار مبتلایان کرونا در خوزستان است.

نظر شما