شناسهٔ خبر: 41609395 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: مثلث | لینک خبر

امروز دمای هوا در تهران به ۴۰ درجه می‌رسد؟

کارشناس هواشناسی: امروز علاوه بر ماندگاری هوای گرم در برخی از مناطق به ویژه در دامنه‌های جنوبی البرز بارش نیز اتفاق می‌افتد.

صاحب‌خبر -
آنچه دیگران می خوانند:

امیر سرکرده افزود: بارش‌ها عمدتاً رگباری است و در یک مدت زمانی کوتاه اتفاق می‌افتد و نباید در این موقع از سال توقع بارش داشته باشیم، اما همین بارش‌های رگباری در مدت زمانی کوتاه می‌تواند خطرساز باشد مانند بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و یا سیلابی شدن مسیل‌ها به ویژه در نواحی کوهستانی.

او گفت: امروز پیش بینی میشود در نواحی ساحلی دریای خزر مانند گیلان، مازندران و گلستان بارش داشته باشیم و دامنه‌های جنوبی البرز واقع در شمال استان‌های تهران، قزوین، البرز، زنجان و شمال سمنان بارش‌های پراکنده پیش رو باشد.

کارشناس هواشناسی افزود:​ برای نواحی مرکزی و غربی کشور یعنی ارتفاعات زاگرس مرکزی واقع در استان‌های چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد نواحی شرقی استان خوزستان، شرق لرستان و همچنین استان فارس، رگبار و رعد و برق اتفاق خواهد افتاد.

 سرکرده گفت: همچنین مانند روز‌های قبل برای جنوب سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان و شمال نواحی شرقی استان هرمزگان در ساعات بعد از ظهر بایستی منتظر رگبار و رعد و برق باشیم.

او افزود: ضمن این که پیش بینی شده است آب‌های جنوبی کشور مواج باشد و ارتفاع موج در دریای عمان و خلیج فارس می‌تواند به دو متر نیز برسد.

کارشناس سازمان هواشناسی گفت: شمال کشور نیز از چهارشنبه تا جمعه این هفته بایستی منتظر کاهش دما باشد. کاهش محسوس دما در نوار شمالی کشور اتفاق می‌افتد و این کاهش در دامنه جنوبی البرز نیز رخ خواهد داد به طوری که در تهران آخر هفته چهار درجه کاهش دما داریم.

سرکرده افزود: امروز دمای تهران در گرمترین ساعات به ۳۹ تا ۴۰ درجه می‌رسد.

نظر شما