شناسهٔ خبر: 41606867 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آلمان پیشنهاد ترامپ را رد کرد

صاحب‌خبر -

شفقنا- آلمان پیشنهاد دونالد ترامپ برای بازگشت روسیه به گروه « G7» را رد کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از آرتی عربی،هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان در گفت و گویی که با روزنامه “Rheinische Post” داشت درباره پیشنهاد دونالد ترامپ برای اضافه شدن روسیه به هفت کشور صنعتی بزرگ مخالفت کرد.

هایکو ماس گفت: دلیل خارج کردن روسیه از گروه G8 سیاست های این کشور در قبال شبه جزیره کریمه و بحران در شرق اوکراین بود. تا زمانی که این مسئله حل نشود شانسی برای بازگشت روسیه به گروه G8  نمی بینم و همچنان این گروه ۷ عضو خواهد داشت.

دونالد ترامپ پیشنهاد داده بود که کشورهای روسیه، هند، کره جنوبی و استرالیا در نشست بعدی گروه G7 که قرار است به میزبانی آمریکا برگزار شود شرکت کنند که وزیر امور خارجه آلمان مخالفت خود را با چنین پیشنهادی هم اعلام کرد.

او گفت: گروه ۷ و گروه ۲۰ دو مجموعه هماهنگ هستند که به شیوه ای عقلانی و منطقی در حال فعالیت هستند و به همین خاطر ما نیازی به گروه ۱۱ یا گروه ۱۲ یا بیشتر نداریم.

وزیر امور خارجه آلمان برقراری ارتباط با روسیه را در شرایط کنونی سخت توصیف کرد با این حال گفت: باید اعتراف کرد که برای حل بحران های کنونی که با آن مواجه هستیم مثل بحران در سوریه و لیبی و اوکراین به گفت و گو با روسیه نیاز داریم.

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا پیش از این در ۳۰ ماه می اعلام کرد که کشورش تصمیم گرفت نشست G7  را که قرار بود در اواخر ماه ژوئن در آمریکا برگزار شود تا ماه سبتامبر به تاخیر اندازد. او دلیل چنین تاخیری را اضافه کردن روسیه، هند، کره جنوبی و استرالیا به فهرست شرکت کنندگان اعلام کرد این درحالی است که این چهار کشور عضو این گروه نیستند.

آمریکا، کانادا، آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن و انگلیس ۷ عضو گروه « G7» هستند. پیش از این روسیه هم عضو گروه بود  اما به خاطر مسئله شبه جزیره کریمه و بحران اوکراین کنار گذاشته شد. دونالد ترامپ اصرار دارد که این گروه دوباره تاسیس شود و  تا بار دیگر با اضافه شدن روسیه نام G8 را برای آن انتخاب کند که فعلا آلمان مخالفت کرده است.

متن خبر را در آرتی عربی دنبال کنید

 

برچسب‌ها:

نظر شما