شناسهٔ خبر: 41599998 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

وقوع انفجار در یک اردوگاه نظامی در جنوب بغداد+ تصاویر

صاحب‌خبر -

شفقنا- رسانه امنیتی عراق از انفجار انبار مهمات در یک اردوگاه نظامی واقع در جنوب پایتخت این کشور خبر داده و دلیل آن را نیز افزایش دمای هوا و ذخیره سازی نامناسب عنوان کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (واع)، هسته اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت دفاع این کشور عصر امروز (یک شنبه) با صدور بیانیه کوتاهی اعلام کرد که دو انفجار پی در پی در اردوگاه نظامی «الصقر» در منطقه «السیدیه» در جنوب شهر بغداد روی داده است.

در بیانیه رسانه امنیتی عراق در این باره آمده است: در ساعت ۱۸:۴۰ (۲۰:۱۰ به وقت تهران) بعد از عصر امروز ۲۶ ژوئیه ۲۰۲۰ (۵ مرداد ۱۳۹۹) دو انفجار پی در پی در منطقه السیدیه در نزدیکی بزرگراه حله – بغداد و به طور مشخص در پایگاه الصقر روی داد.

رسانه امنیتی عراق دقایقی بعد در بیانیه دیگری تاکید کرد که پس از ورود به اردوگاه نظامی الصقر، مشخص شده که یک انبار مهمات متعلق به نیروهای پلیس فدرال به دلیل افزایش دمای هوا و ذخیره سازی نامناسب منفجر شده و تیم های مهندسی، اداره دفاع مدنی و نیروهای مستقر در محل وقوع حادثه نیز در این رابطه مشغول فعالیت هستند.

در همین حال، سرلشکر «کاظم سلمان»، رئیس اداره دفاع مدنی عراق نیز با صدور بیانیه ای ضمن اعلام این که ۱۵ تیم را برای کنترل حادثه اردوگاه نظامی الصقر اعزام کردند، خاطر نشان ساخت که محل وقوع حادثه محاصره شده و تاکنون هیچ گونه تلفات جانی وجود ندارد.

این در حالی است که پیشتر برخی شبکه های خبری جهان عرب از جمله «الجزیره» قطر و «العربیه» عربستان سعودی، دلیل وقوع انفجار در جنوب بغداد را اصابت سه راکت به اردوگاه نظامی الصقر عنوان کرده بودند و شبکه خبری «آر تی عربی» روسیه نیز از یک منبع در نیروهای بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) نقل کرده بود که این اردوگاه از سوی هواپیماهای ناشناس که به احتمال زیاد آمریکایی بودند، بمباران شده است.

لازم به ذکر است که اردوگاه الصقر تحت کنترل نیروهای پلیس فدرال عراق است با این حال برخی نیروهای بسیج مردمی نیز در آن جا مستقر هستند و نزدیک به یک سال پیش نیز شاهد وقوع انفجار در یک انبار مهمات بود که دلیل آن نیز سهل انگاری، ذخیره نامناسب و نبود عایق الکتریکی عنوان شده بود.

نظر شما