شناسهٔ خبر: 41591422 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: جمله | لینک خبر

توانمندسازی جامعه هدف در بهزیستی استان سمنان

صاحب‌خبر -

 

 

 

مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه توانمندسازی جامعه هدف این سازمان برای استان در دستور کار است، گفت: سال گذشته ۸۰ معتاد بهبودیافته شاغل شدند.
علیرضا ایزدپور در دیدار با نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، ضمن بیان اینکه ۱۴ مرکز اقامتی و ۱۱ مرکز سرپایی درمان اعتیاد تحت نظارت اداره کل بهزیستی استان سمنان دایر است، ابراز داشت: طی سال گذشته پنج هزار نفر از این مراکز خدمات لازم را دریافت کردند.
وی ضمن بیان اینکه طی یک سال گذشته ۸۰ معتاد بهبودیافته در استان سمنان شاغل شدند، افزود: در راستای رسالت بهزیستی یعنی توانمندسازی جامعه هدف تلاش می‌شود که اشتغال این معتادان بخشی از آن را شامل می‌شود.
مدیرکل بهزیستی استان سمنان بابیان اینکه ۳۰ مرکز مشاوره در سطح استان آمادگی لازم برای ارائه خدمات به مردم را دارد، ابراز داشت: در این راستا شماره تماس ۱۴۸۰ پاسخگوی سوالات هم استانی‌ها خواهد بود.
ایزدپور بابیان اینکه در راستای پیشگیری از معلولیت‌ها طی سال گذشته طرح آمبلیوپی برای ۲۵ هزار کودک سه تا شش سال در سطح استان اجرایی شد، تصریح کرد: در قالب طرح غربالگری شنوایی نوزادان نیز هفت هزار کودک مورد ارزیابی قرار گرفتند.
وی ضمن بیان اینکه ۱۳۶ مهدکودک سطح استان سمنان به هفت هزار کودک خدمات نگهداری و آموزشی ارائه داده است، افزود: در ۱۱ خانه کودک و نوجوان سطح استان بیش از ۲۰۰ نفر از فرزندان تحت پوشش بهزیستی زندگی می‌کنند که چهار مرکز آن در شهرستان شاهرود قرار دارد.
علی‌اصغر خانی نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس نیز بابیان اینکه اقدامات اداره کل بهزیستی در راستای حمایت از محرومان، معلولان و نیازمندان شایان تقدیر است، اضافه کرد: امیدوارم با همدلی و پیگیری مجدانه نمایندگان در مجلس یازدهم، بتوانیم موانع و مشکلات مددجویان و جامعه هدف بهزیستی را رفع کنیم.

 

ارتقای پهنای باند اینترنت از اولویت‌های
مخابرات کردستان

مدیرعامل مخابرات منطقه کردستان ارتقاء پهنای باند اینترنت را یکی از اولویت‌های اصلی و مهم در دستور کار مخابرات در این استان عنوان کرد.
آزاد حکمت با بیان اینکه کنترل و بررسی وضعیت پهنای باندِ اینترنت در نقاط مختلف استان بر اساس فاکتورها و معیارهای مشخص از سیاست‌های اصلی مخابرات به منظور ارائه خدمات با کیفیت تر به مشتریان در تمام نقاط است، افزود: در همین راستا پهنای باند اینترنت مرکز هشترودی در شهرک بهاران سنندج به دو برابر ارتقا و افزایش یافت.
وی با اشاره به رشد جمعیت شهری در این منطقه و همچنین تعداد بانک‌ها، ادارات و دستگاه‌های خدمات رسان، عنوان کرد: ظرفیت پهنای باند دیتا در شهرک بهاران سنندج با هدف تأمین نیازهای مشتریان دو برابر افزایش داشته است.
وی یادآور شد: با نصب و راه اندازی سخت افزارهای لازم و تغییر در تجهیزات موجود در شبکه دیتا، پهنای باند مرکز هشترودی بهاران از ۱G(و ان جی) به ۲G (توجی) تبدیل شد که این اقدامات موجب ارتقا و افزایش کیفیت خدمات مبتنی بر بستر دیتا در این منطقه شده است.
حکمت، ضمن تاکید بر این مهم که شبکه دیتای مخابرات را به صورت مداوم و دوره‌ای در سطح استان رصد می‌کنیم افزود: در نقاطی که افزایش ظرفیت پهنای باند براساس نیازهای ارتباطی و مخابراتی مشتریان لازم باشد با هماهنگی مدیران ارشد شرکت مخابرات ایران واستفاده از تجهیزات ومنابع موجود نسبت به انجام کارهای زیرساختی و توسعه‌ای در این حوزه قبل از اینکه به کاهش کیفیت منجر شود اقدام خواهد شد.
مدیر مخابرات منطقه کردستان اظهارداشت: از ابتدای سال جاری تا کنون با سرمایه گذاری‌های لازم و اقدامات به موقع در راستای ارتقا ظرفیت پهنای باند استان پروژه‌های متعددی اجرا شده است که رضایتمندی مشتریان از بستر دیتا را به دنبال داشته است.
وی به شاخص افزایش بهره گیری مشتریان از دیتای مخابرات از ابتدای امسال اشاره کرد و گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا و بحران اجتماعی پیش آمده درسطح جامعه، مردم برای انجام امورات روزانه خود از درگاه‌های غیر حضوری مبتنی بر دیتا بیشتر استفاده می‌کنند که این امر موجب انجام تعهدات خارج از برنامه شده است.
حکمت افزود: درحال حاضر بیش از ۱۱۲ هزار و ۲۰۳ مشترک از خدمات و سرویس‌های شبکه دیتای مخابرات در استان کردستان استفاده می‌کنند.
فعالسازی معادن کوچک مقیاس در جنوب
استان کرمان
مدیرکل صمت جنوب استان کرمان از فعالسازی معادن کوچک مقیاس در این منطقه خبر داد.
مسلم مروجی در نشست مجمع نمایندگان استان کرمان با مدیران کل صمت شمال و جنوب استان و محیط زیست بیان داشت: اکثر محصولات کشاورزی در جنوب کرمان بر اساس آمار وزارت جهاد کشاورزی رتبه‌های یک تا ۱۰ کشوری را به خود اختصاص داده‌اند.
وی با بیان اینکه در جنوب استان کرمان ۴۲ ماده معدنی داریم، افزود: معادنی مثل کرومیت، تیتانیوم، مس و … در جنوب استان کرمان وجود دارد ضمن اینکه ۲۶۷ پروانه استخراج صادر شده است.
مدیر کل صمت جنوب استان کرمان با اشاره به اینکه معادن جنوب استان کرمان کوچک مقیاس هستند و در این منطقه معادن بزرگ نداریم، گفت: فعالسازی معادن کوچک مقیاس در دستور کار قرار گرفته است همچنین ۵۱ جواز تأسیس معدن صادر شده است و تا پایان سال اشتغال در این بخش به ۱۰۰۰ نفر افزایش پیدا می‌کند.
مروجی از واگذاری معدن تیتانیوم به بخش خصوصی به عنوان یکی دیگر از اقدامات صمت جنوب نام برد و تصریح کرد: ۱۴ پهنه معدنی در جنوب استان تعریف کردیم که از این تعداد دو پهنه اقدامی انجام نداده‌اند و تا پایان ماه در اختیار شرکت‌های خصوصی قرار خواهند گرفت.
مدیر کل صمت جنوب استان کرمان اظهار کرد: بحث حقوق دولتی و تأمین زیر ساخت در جنوب دغدغه اصلی است و مهمترین مشکل ما نبود زیر ساخت‌هایی همچون برق است.

نظر شما