شناسهٔ خبر: 41583541 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

روزانه بیش از ۳۰۰ بیمار مشکوک به کرونا به مراکز درمانی همدان مراجعه می‌کنند

گروه استان‌ها-معاون درمان دانشگاه علوم‌پزشکی همدان گفت: روزانه بین ۳۰۰ تا ۴۰۰ بیمار مشکوک به کرونا و دارای علائم تنفسی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

صاحب‌خبر -

دکتر ابراهیم جلیلی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: از ماه گذشته آمار موارد مثبت کرونا و میزان بیماران  بستری در بیمارستان‌های استان افزایش چشمگیری داشته است.

وی با بیان اینکه روزانه بیش از 300 بیمار با علائم تنفسی و مشکوک به کرونا به مراکز درمانی  همدان مراجعه می‌کنند، تصریح کرد: بین 100 تا 120 نفر از این بیماران نیاز به بستری پیدا دارند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه موارد مثبت کرونا شامل تمامی گروه‌های سنی است و از نوزاد تا سالمندان را در بر می‌گیرد، ابراز کرد: هرگونه عادی انگاری و بی‌توجهی به پروتکل‌های بهداشتی زنگ خطری برای ایجاد بحران کرونا در استان است.

جلیلی با اشاره به اینکه آمار مراجعه به بیمارستان‌ها و نیاز به بستری بیماران همچنان بالاست، اظهار داشت: کادر درمانی ما در معرض فرسودگی هستند. شرط عبور از این مرحله سخت رعایت پروتکل‌های بهداشی و فاصله‌گذاری اجتماعی از سوی تمام مردم است.

 

وی با تاکید بر اینکه روند بستری بیماران مبتلا و مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان روبه افزایش است، ابراز کرد: اگر تعداد مبتلاها به همین روال بالاتر برود بدون شک با مشکلات بیشتری مواجه می‌شویم.

افزایش آمار بیماران کرونایی در همدان مربوط به سهل انگاری مردم است

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان  نیز در گفت‌وگو با  خبرنگار تسنیم در همدان، اظهار داشت: مدتی است که روند ابتلا به کرونا در استان همدان به صورت افزایشی است و تعداد بیماران نیاز به بستری در بیمارستان‌ها نیز به طرز چشمگیری افزایش یافته است.

دکتر محمد طاهری با بیان اینکه با رعایت نکات ساده بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله‌گذاری اجتماعی می‌توان به پیشگیری از کرونا کمک کرد، تصریح کرد: این ویروس، جهش یافته و در یک ژنوم سبب تکثیر بیش از حد ویروس در سلول میزبان (انسان) می‌شود.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی همدان با تاکید بر اینکه استفاده مشترک از کلید آسانسور در یک ساختمان سبب ابتلای 71 نفر به کرونا شده است، اظهار داشت: هنگام استفاده از نازل‌های بنزین، کلیدهای آسانسور و دستگاه‌های خودپرداز توصیه‌های بهداشتی و پیشگیرانه را رعایت کنید.

طاهری با بیان اینکه استفاده از ماسک در اماکن عمومی و بیرون ازمنزل تا درصد زیادی به در امان ماندن از این بیماری کمک می‌کند، ابراز کرد: کادر پرستاری و پزشکی ما در معرض خطر فرسودگی هستند و اگر شرایط به همین روال پیش برود با مشکلات بیشتری روبه‌رو خواهیم شد.

وی به علائم کرونا اشاره کرد و گفت: سردرد، تب، لرز، خستگی شدید، دردهای عضلانی، تنگی نفس و مشکلات گوارشی از شایع‌ترین علائم ابتلا به کرونا است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پرشکی همدان با تاکید بر اینکه ازهفته گذشته سطح رعایت پروتکل‌های بهداشتی و استفاده از ماسک  افزایش چشمگیری داشته است، گفت: نتیجه مثبت این اقدامات را در هفته‌های آینده می‌بینیم.
 
انتهای پیام/743/ی

نظر شما