شناسهٔ خبر: 4157687 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

نگاهی به امتیاز تیم‌های گروه C

برای صعود، فولاد باید ببرد

صاحب‌خبر -





دو تساوی در دو هفته اخیر بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا، فولاد خوزستان را در رتبه سوم گروه C رقابت‌ها قرار داده تا بازی این هفته تیم اسکوچیچ مقابل الهلال عربستان برای این تیم از اهمیت بالایی برخوردار شود.
فولاد در حال حاضر با 2 امتیاز در شرایطی رتبه سوم گروه را به خود اختصاص داده که در رتبه‌های بالاتر السد را با 4 امتیاز و الهلال را با 3 امتیاز دارد و برای اینکه بتواند به صعود از گروهش امیدوار باشد باید هرطور شده از بازی با الهلال بیشترین امتیاز را بگیرد.  بهترین حالت نتیجه‌گیری در گروه C برای فولاد این است که تیم اسکوچیچ موفق شود، رقیب عربستانی خود را در خانه شکست دهد و از سوی دیگر السد مقابل لکوموتیو ازبکستان به شکست تن بدهد. در این حالت است که فولاد به صدر جدول می‌رسد و وضعیتش برای صعود به شدت بهبود می‌یابد. البته در صورتی که فولاد ببرد و السد مقابل لکوموتیو به تساوی برسد باز هم برای فولاد نتیجه خوبی به حساب می‌آید. شکست یا تساوی السد در بازی خانگی مقابل لکوموتیو اما تا حدودی بعید به نظر می‌رسد. هرچند السد در اهواز به تساوی مقابل فولاد رسیده اما در بازی خانگی خود نشان داده که می‌تواند از پس تیم قدرتمندی چون الهلال هم برآید و در این شرایط مسابقه مقابل لکوموتیو در قطر برای السدی‌ها کار سختی نخواهد بود.  شرایط اما وقتی برای فولادی‌ها بغرنج می‌شود که مقابل الهلال شکست بخورند. در این شرایط حتی اگر السد شکست هم بخورد، سودی برای فولاد نخواهد داشت. شاید بیراه نباشد اگر بگوییم فولادی‌ها در صورت شکست در این مسابقه تقریباً باید قید صعود را بزنند و با لیگ قهرمانان آسیا خداحافظی کنند.  وضعیت فولاد در این گروه البته در صورت تساوی هم بهتر از این نخواهد بود چون حتی در صورت باخت السد باز هم تغییری در رتبه فولاد ایجاد نمی‌شود و این به معنای سخت‌تر شدن کار صعود شاگردان اسکوچیچ خواهد بود.
مسابقه فولاد مقابل الهلال البته از این حیث هم حایز اهمیت است که اگر این تیم در این بازی خانگی نتواند نتیجه مناسبی کسب کند، نمی‌تواند به جبران این موضوع در هفته‌های آینده امید زیادی داشته باشد چراکه فولاد بعد از بازی خانگی مقابل الهلال دو بازی خارج از خانه مقابل الهلال و السد دارد و بدون شک در این دو بازی کار به مراتب سخت‌تری پیش رو دارد.
به همین دلیل است که فولاد باید از تمام توان خود در بازی با الهلال استفاده کند و در این مسیر قطعاً کمک هواداران این تیم نیز از اهمیت بالایی برخوردار است. هواداران فولاد با حضور خود در ورزشگاه می‌توانند جان دوباره‌ای به کالبد خسته فولاد بدمند و این تیم را برای ادامه مسیر خود در لیگ و آسیا تقویت کنند.
 

نظر شما