شناسهٔ خبر: 41561398 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

دفتر حافظ منافع ایران در قاهره: شاهد سقوط همزمان اخلاقی و بین‌المللی آمریکا هستیم

دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره تاکید کرد: دولتی که روزی یک ابرقدرت بود، اکنون دست به «راهزنی هوایی» علیه هواپیمای مسافربری می‌زند. شاهد سقوط همزمان اخلاقی و بین‌المللی آمریکا هستیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، دفتر حفاظت منافع جمهوری اسلامی ایران در قاهره امروز شنبه در حساب کاربری خود در توئیتر درباره مزاحمت دو جنگنده آمریکایی برای هواپیمای ایرانی ماهان نوشت: «جنگنده‌های آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران تعرض کردند. دولتی که روزی یک ابرقدرت بود، اکنون دست به "راهزنی هوایی"  علیه هواپیمای مسافربری می‌زند.»

دفتر حفاظت منافع ایران در قاهره افزوده است: «شاهد سقوط همزمان اخلاقی و بین‌المللی آمریکا هستیم.»

منابع خبری پنجشنبه شب گزارش دادند که دو فروند جنگنده آمریکایی برای هواپیمای مسافربری شرکت ماهان در آسمان سوریه ایجاد مزاحمت کردند که این اقدام موجب شد به برخی از مسافران این پرواز آسیب برسد.

«بیل اوربان» سخنگوی سنتکام بامداد جمعه درباره این مزاحمت گفت که بازرسی بصری با هدف اطمینان یافتن از امنیت پرسنل نیروهای ائتلاف در پایگاه التنف صورت گرفت و زمانی که خلبان اف-15 هواپیما را به عنوان هواپیمای مسافربری ماهان‌ایر شناسایی کرد، اف-15 به صورت امن اقدام به فاصله گرفتن از هواپیما کرد.

به گزارش ایرنا، وی اضافه کرد که مزاحمت جنگنده‌های این کشور برای هواپیمای مسافربری ایرانی، حرفه‌ای بوده و بر اساس معیارهای بین‌المللی صورت گرفته است.

یکی از این مقام‌ها گفت که این مزاحمت بر فراز سوریه صورت گرفت.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما