شناسهٔ خبر: 41553924 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

مسئولین باید حضوری فعال و میدانی داشته باشند

موج نیوز

نماینده مردم تفت و میبد اظهار داشت: مسئولین باید حضوری فعال و میدانی در حوزه های مرتبط با فعالیت خود داشته باشند و همه نواقص موجود را ببینند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری موج یزد، سید جلیل میرمحمدی نماینده مردم تفت و میبد در نشست شورای امر به معروف و نهی از منکر شهرستان تفت که با حضور امام جمعه و برخی از مسئولین شهرستان تفت برگزار شد، اظهار داشت: مسئولین باید حضوری فعال و میدانی در حوزه های مرتبط با فعالیت خود داشته باشند و همه نواقص موجود را ببینند و نسبت به شرایط مجموعه ای که در آن هستند، برای رفع این معضلات تلاش کنند.

وی افزود: مسئول هر مجموعه باید شناخت خوبی نسبت به آن مجموعه و افراد شاغل در آن داشته باشد و با احاطه خوب بر معروف ها و منکرهای مجموعه خود، اولا نسبت به تقویت معروف که از نظر اسلام نیز اولویت دارد و سپس نسبت به اصلاح منکرات اقدام کند.

رئیس مجمع نمایندگان استان یزد با اشاره به نقش روابط عمومی های سازمان ها در این بحث، ادامه داد: باید انتظارات خود را به صورت شفاف برای روابط عمومی و بدنه رسانه ای مجموعه و سازمان خود مشخص کنید و از این واحد انتظار فعالیت رسانه ای خوب در این محور را داشته باشید و مطالبه کنید.

وی با اشاره به نگاه اشتباه بسیاری از دغدغه‌مندان به منکرات، گفت: یکی از مشکلات ما این است که منکرات را می بینیم و فکر می کنیم حجم آنها بسیار بیشتر از معروف و خوبی‌هاست در حالی که باید اول از همه معروف را ببینیم و نسبت به تقویت آن اقدام کنیم.

میرمحمدی با اشاره به این موضوع که طبق قانون، برنامه توسعه امر به معروف و نهی از منکر به خود سازمان ها سپرده شده است، بیان داشت: باید معروف را احیا کنیم و به اجرای ان در جامعه کمک کنیم که همین موضوع باعث ترویج آن نیز می شود و خواه ناخواه باعث کمک به از بین رفتن منکر نیز می کنیم.

وی با بیان این نکته که منکرات ساختار شهر را خراب می کنند، تصریح کرد: تا بحث منکر پیش می آید سریعا به فکر بی حجابی می افتیم، اما باید روی مسائلی مانند سدمعبرها، رانندگی های پرخطر، ساخت و سازهای غیرمجاز و بسیاری دیگر از منکرات، حتی ماسک نزدن در ایام شیوع بیماری کرونا نیز حساسیت به خرج دهیم.

نظر شما