شناسهٔ خبر: 41548935 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

جهاد اسلامی فلسطین تعرض آمریکا به هواپیمای مسافربری ایران را محکوم کرد

جنبش جهاد اسلامی فلسطین در بیانیه ای تعرض جنگنده های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان در آسمان سوریه را محکوم کرد.

صاحب‌خبر - به گزارش حوزه بین الملل خبرگزاری تقریب، در بیانیه جهاد اسلامی فلسطین آمده است: این اقدام تروریستی نشانه مقاصد خصمانه آمریکا و نقش آن در تهدید امنیت و آرامش منطقه و کل جهان است.

جهاد اسلامی افزود: این حق ایران است که هرگونه اقدام و تدبیر لازم را برای پاسخ به این اقدام تروریستی که علیه این هواپیمای مسافربری ایرانی انجام شده است، اتخاذ کند.

گفتنی است، در پی تعرض هواپیماهای جنگنده ایالات متحده امریکا بر فراز خاک سوریه به پرواز ۱۱۵۲ شرکت هواپیمایی ماهان که روز پنجشنبه دوم مردادماه۱۳۹۹ در کریدورهای بین المللی هوایی در آسمان سوریه از فرودگاه بین المللی امام خمینی(ره) عازم بیروت بود، تعدادی از مسافرین به دلیل عکس العمل خلبان جهت پیشگیری از تصادم با پروازهای متعرض، دچار جراحات شدند.  

سازمان هواپیمایی کشوری ایران طی اطلاعیه ای، اقدام هواپیماهای جنگنده امریکایی در تعرض به هواپیمای مسافربری ایرانی را مصداق بارز نقض حقوق بین الملل و مقررات و استانداردهای هوانوردی دانسته و مراتب اعتراض جدی خود را رسما به شورای سازمان بین المللی هواپیمایی کشوری (ایکائو) ارائه و خواستار رسیدگی فوری به موضوع شده است.

انتهای پیام/

نظر شما