شناسهٔ خبر: 41547276 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

وضعیت ترافیک و آب و هوا

وضعیت آب و هوا و ترافیک امروز (۹۹/۵/۳) هشدار آبگرفتگی معابر در ۲۱ استان؛ تردد روان در محورهای شمالی

سازمان هواشناسی طی اطلاعیه ای از رگبار باران طی امروز و فردا در ۲۱ استان و احتمال سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها و آب گرفتگی معابر خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، هشدار سازمان هواشناسی به شرح زیر است؛

۱- توصیف سامانه: فعالیت سامانه بارشی

نوع مخاطره: رگبار باران گاهی همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت

منطقه اثر:

جمعه ۹۹/۰۵/۰۳: نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، ارتفاعات زنجان، ارتفاعات سمنان، گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، جنوب و غرب فارس، کهگیلویه و بویر احمد

شنبه ۹۹/۰۵/۰۴: شمال آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی ، اردبیل، زنجان، قزوین، گیلان، مازندران، گلستان، ارتفاعات استان های کردستان، البرز، تهران، سمنان، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، جنوب سیستان و بلوچستان، شمال و شرق هرمزگان، فارس، کهگیلویه و بویر احمد، چهارمحال و بختیاری، جنوب لرستان، شمال و شرق خوزستان

اثر مخاطره: احتمال بالا آمدن ناگهانی آب مسیل ها و رودخانه ها، احتمال آب گرفتگی و برخورد صاعقه

سازمان هواشناسی با توصیه نسبت به احتیاط در تردد و اسکان در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها بر عدم صعود به ارتفاعات تأکید کرده است.

بر اساس اعلام سازمان هواشناسی فردا شنبه در استان های واقع در دامنه های جنوبی البرز و زاگرس مرکزی نیز در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده گاهی رعدوبرق شدید پیش بینی شده است. روزهای یک شنبه و دوشنبه هفته آینده در ارتفاعات البرز و زاگرس مرکزی و در جنوب سیستان و بلوچستان، ارتفاعات هرمزگان و جنوب فارس در ساعات بعد از ظهر رگبار پراکنده پیش بینی شده است.

بعد از ظهر سه شنبه ابرناکی و بارش پراکنده در شمال غرب و دامنه های جنوبی البرز در استان های قزوین و البرز در غرب سواحل دریای خزر شروع می شود و چهارشنبه آینده در شمال غرب، سواحل شمالی، خراسان شمالی رگبار باران، گاهی رعدوبرق و وزش باد همراه با کاهش نسبی دما پیش بینی می شود و دریای خزر مواج خواهد بود.

***

تردد روان در محورهای شمالی/ ۶ محور اصلی و فرعی مسدود هستند

وضعیت آب و هوا و ترافیک در مرداد 99,اخبار اجتماعی,خبرهای اجتماعی,وضعیت ترافیک و آب و هوا

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا اظهار‌کرد: شاهد تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین- رشت در هر دو مسیر رفت و برگشت هستیم.

سرهنگ نادر رحمانی در گفت و گو با مهر با اشاره به آخرین وضعیت محورهای شمالی گفت: شاهد تردد روان در محورهای چالوس، هراز، فیروزکوه، آزادراه تهران - شمال و آزادراه قزوین- رشت در هر دو مسیر رفت و برگشت هستیم.

او ادامه داد: محورهای شمالی فاقد هر گونه مداخلات جوی هستند.

رییس مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک راهور ناجا، گفت: محورهای شهداد- نهبندان، خرم آباد – پل دختر ، کیلومتر ۱۱۰ قزوین- همدان، مسدود بوده و تردد از مسیر جایگزین انجام می شود.

او در پایان گفت: محورهای شمشک – دیزین و اولنگ- شاهرود دارای انسداد فصلی هستند و محور کتیج – رمشک هم مسدود است.

نظر شما