شناسهٔ خبر: 41530424 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بارندگي در شمال غرب و سواحل درياي خزر

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- کارشناس سازمان هواشناسی: امروز هم بارش در شمال غرب کشور و سواحل دریای خزر ادامه خواهد داشت و شدت آن در استان گیلان بیشتر است.
به گزارش خبرگزاری آریا، آقای محمد اصغری افزود: پیش بینی می‌شود در ساعات عصر امروز بارندگی‌ها در مناطق شمالی آذربایجان شرقی و غربی و در مرز اردبیل و گیلان بیشتر شود و احتمال جاری شدن روان آب و بالا آمدن آب رودخانه‌ها نیز وجود دارد.
وی گفت: این شرایط در استان‌های گلستان، خراسان شمالی، بخش‌های شمالی خراسان رضوی، ارتفاعات زنجان و بلندی‌های سمنان هم پیش بینی می‌شود.
کارشناس هواشناسی با بیان اینکه در مناطق شمالی کشور شاهد کاهش دمای هوا خواهیم بود، به کاهش حدود 8 درجه‌ای دمای صبح امروز کرج اشاره کرد.
آقای اصغری افزود: در سواحل دریای خزر بارش‌ها ادامه خواهد داشت و با گذشت زمان با وزش باد مواجه هستیم که منجر به مواج شدن آب‌های حاشیه دریای خزر می‌شود و از شهروندان درخواست می‌کنیم امروز، فردا و پس فردا از شنا کردن در دریا و همچنین استفاده از قایق‌های تفریحی خودداری کنند.
وی گفت: در جنوب شرق کشور هم وقوع رگبار و رعد و برق به ویژه در ساعات عصر پیش بینی می‌شود و این شرایط را در شمال استان هرمزگان و ارتفاعات جنوبی سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق فارس و نیمه غربی کرمان پیش بینی می‌کنیم و این اتفاق تا روز یکشنبه ادامه خواهد داشت و آنجا هم احتمال طغیان رودخانه‌های فصلی بسیار زیاد است.
کارشناس هواشناسی با اشاره به این که در کهگیلویه و بویراحمد، و چهارمحال و بختیاری نیز باید منتظر وقوع رگبار و رعد و برق باشیم، پیش بینی کرد: در روز‌های آینده در شرق لرستان و شرق همدان نیز بارش‌های پراکنده رخ دهد.
آقای اصغری وزش باد را در جنوب استان سمنان قابل توجه خواند و گفت: همچنین وزش باد در شمال اصفهان منجر به خیزش گرد و خاک به استان‌های مرکزی و قم می‌شود و از افراد آسیب پذیر درخواست می‌کنیم در منزل بمانند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی افزود: هوا در سواحل بوشهر و خوزستان شرجی و آب‌های جنوبی کشور در خلیج فارس و دریای عمان متلاطم است و ارتفاع موج تا 2 متر هم می‌رسد.

نظر شما