شناسهٔ خبر: 41508547 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

هلدینگ های صندوق بازنشستگی کشوری بورسی می شوند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا - مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با بیان اینکه پس از برگزاری جلسات مرتب، 14 شرکت صندوق بازنشستگی کشوری در مسیر بورسی شدن قرار گرفته اند، گفت: همه هلدینگ های صندوق وارد بازار بورس خواهند شد.
به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بینالملل صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر افتخاری در جلسه با اعضای کارگروه شفافیت وزارتتعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: سه شرکت زیرمجموعه صندوق بازنشستگی کشوری تا پایانسال وارد بازار بورس می شوند.
وی با بیان اینکه به دلیل تغییرات مدیریتیدر سال گذشته، بسیاری از کارها که از قبل آغاز شده بودند، ابتر مانده اند و بنیان بسیاریاز کارها در صندوق بازنشستگی کشوری تازه گذاشته شده است، فعالیت های صندوق بازنشستگیکشوری در ارتباط با شفافیت را در سه بخش اقتصادی، اجتماعی و سازمانی تقسیم بندی کردو به تشریح آن پرداخت.
هوش تجاری (BI)، برگزاری مجامعفصلی و بورسی شدن
افتخاری در بخش اقتصادی به پروژه BI (هوش تجاری)، برگزاریمجامع فصلی و پیگیری بورسی شدن شرکت ها اشاره کرد و گفت: پروژه BI یکیاز بزرگترین دستاوردهای صندوق بازنشستگی کشوری در حوزه شفافیت است که نسخه به روز شدهآن به زودی رونمایی عملیاتی می شود.
وی با بیان اینکه جلسات مرتب هفتگی براینهایی کردن BI تشکیل می شود، گفت: این یکی ازپروژه های صندوق بازنشستگی کشوری است که از قبل وجود داشته، ولی کامل نبوده است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تصریح کرد : اکنونبا بازتعریف شاخص ها و احصای 57 شرکت، هم شاخص ها و هم شرکت های حاضر در این پروژهبه روز رسانی شده اند و فعالیت های آنها به روشنی در سایت قابل دسترسی است.
وی برگزاری مجامع فصلی را یکی دیگر از فعالیتهای صندوق بازنشستگی کشوری در جهت عمل به شفافیت خواند و گفت: بر اساس شاخص های تجمیعیبا همه شرکت ها و هلدینگ ها توافق کرده ایم و آنها هر سه ماه یک بار بابت عملکردشانبه ما پاسخگو هستند. به این ترتیب که عملکرد سال های 97 و 98 خود را گزارش می دهندو برنامه های عملیاتی شان برای سال 99 را روشن می کنند.
افتخاری با بیان اینکه با استفاده از اینشاخص ها، سطح بالاتری از بودجه برای ما روشن می شود، افزود: تا پیش از این شرکت هایتابعه به هلدینگ های صندوق گزارشی از بودجه نمی داده اند، ولی اکنون تمام شرکت ها وهلدینگ های صندوق بودجه های مشخص برنامه ریزی شده شان را تحویل داده و نهایی کرده اند.
افتخاری با تاکید بر اینکه ساماندهی بهبودجه ریزی صندوق یکی از خواسته های وی در آغاز کار مدیریتی اش بوده است، گفت: تصمیمداریم که به زودی تمام صورت های مالی شرکت هایمان را بر اساس شاخص های IFRS (استانداردی برایگزارشگری مالی بین‌المللی) هماهنگ کنیم تا همه به یک زبان با ما سخن بگویند و این یکیاز نمادهای شفافیت است.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری پیگیریجدی بورسی شدن شرکت های تابعه و هلدینگ ها را از دیگر نشانه های حاکمیت شفافیت در صندوقبازنشستگی دانست و افزود: در آغاز هیچ کدام از شرکت های ما شرایط بورسی شدن را نداشتند؛ولی پس از برگزاری جلسات مرتب درباره بورسی شدن شرکت ها، 14 شرکت در مسیر بورسی شدنقرار گرفتند که از این میان، سه شرکت تا پایان سال وارد بازار بورس می شوند.
ارتباط با مخاطبان با ارسال متمرکز پیامکو مرکز SRM
افتخاری شفاف سازی از طریق ارتباطات راوجه اجتماعی شفافیت در صندوق بازنشستگی کشوری خواند و گفت: این امر از طریق فعال بودنمرکز پیامک و همین طور مرکز ارتباط با ذینفعان SRM این مهم عملیاتیمی شود.
او با بیان اینکه سامانه SRM سامانهای آنلاین و 24ساعته است، گفت: در این سامانه ارائه خدمات به صورت آنلاین، سریع، دوسویهو فرایندمحور است و ذینفعان ازطریق آن می توانند هرگونه پرسشی را مطرح کنند و در لحظهاز اینکه درخواستشان در کدام مرحله قرار دارد، آگاهی یابند.
مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری تاکید کرد:با راه اندازی و اجرایی سازی این مرکز، تمام نیازهای مخاطبان صندوق بازنشستگی کشوریاز یک درگاه مشخص پاسخ داده خواهد شد.
وی نظارت بر تصمیم گیری زیرمجموعه ها رااز دیگر فعالیت های صندوق بازنشستگی کشوری در راستای عمل به شفاف سازی برشمرد و گفت:به این وسیله می توانیم از آنچه در شرکت ها در جریان است، مطلع باشیم و در تصمیم گیریها نقش داشته باشیم.
افتخاری در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری جلساتهفتگی با بازنشستگان و همچنین سفرهای استانی دوهفته یک بار نمایندگان مدیرعامل صندوقبه استان ها برای ارزیابی عملکرد مدیران استانیو همین طور ارتباط رودررو با بازنشستگان اشاره کرد.
سیستم یکپارچه مالی، صورت های مالی و تحولدیجیتال
افتخاری همچنین گفت: در حوزه سازمانی، ایجادسیستم یکپارچه مالی-اداری، به روز شدن صورت های مالی و ایجاد کارگروه تحول دیجیتالاز فعالیت های صندوق بازنشستگی کشوری برای ایجاد و تقویت شفافیت در این مجموعه است.
شفافیت در هدف گذاری، عملکرد و ارزیابی
در این جلسه، روزبه کردونی، رئیس موسسهپژوهش های تامین اجتماعی با بیان اینکه ماموریت کمیته شفافیت وزارت تعاون، کار و رفاهاجتماعی در سه بخش خلاصه می شود، گفت : در بخش نخست باید آنچه انجام شده استرا در قالب یک پلتفرم مشخص به وزارتخانه ارائه کنیم. در بخش دوم باید تاثیر درونی ایناقدامات در سیستم، ازجمله تاثیر بر جامعه هدف و کارکنان را نشان دهیم و در بخش سومباید تاثیر بیرونی آن، مثلا در جلب هرچه بیشتر اعتماد اجتماعی یا سرمایه اجتماعی ورضایتمندی عمومی را به دست آوریم.

نظر شما