شناسهٔ خبر: 41486222 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اخبار کنکور و آزمون ها

نماینده مجلس: تایید وجود مافیا در کنکور و استیضاح وزیر علوم در صورت عدم تعویق کنکور!

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی تأکید کرد:در صورت عدم تمکین وزارت علوم از نظر وزیر بهداشت در درجه نخست طرح دو فوریتی برای تعویق کنکور را مطرح خواهیم کرد و اگر باز هم عمل نکنند از ابزارهای قانونی مانند سؤال از وزیر و استیضاح او استفاده می کنیم.

صاحب‌خبر -

احمد نادری نماینده مجلس با تأکید بر اینکه وجود مافیا در کنکور را تائید می کنم، اما در خصوص این که آیا فعلا نیز همین اشخاص به دنبال فشار برای برگزاری کنکور هستند اطلاعی ندارم، خاطرنشان کرد :بارها گفته ام فعلا در مسئله برگزاری یا عدم برگزاری کنکور حفظ جان موکلان و شهروندان از هر چیزی با اهمیت تر است.

او با بیان این که چه بسا درصورتی که یک نفر هم در کنکور پیشرو مبتلا به کرونا (corona) شود زیاد است، ادامه داد:فی الواقع جان اشخاص اهمیت و موضوعیت داشته و تمام کوشش ما مصون سازی افراد از ابتلا به کرونا بوده و در این ارتباط نیز رایزنی ها با وزارت بهداشت در حال انجام است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی با تأکید بر این که در صورت عدم تمکین وزارت علوم بنظر وزارت بهداشت قاعدتاً اقدامات درخوری در مجلس انجام می دهیم، تصریح کرد :در صورت عدم تمکین وزارت علوم از نظر وزیر بهداشت در درجه اول طرح دو فوریتی برای تعویق کنکور مطرح خواهیم کرد و اگر باز هم عمل نکنند از ابزارهای قانونی مانند سوال از وزیر و استیضاح وی استفاده می کنیم.

نادری با بیان این که استدلال های وزارت علوم و همچنین سازمان سنجش برای کمیسیون آموزش مجلس در جهت برگزاری کنکور قابل قبول نیست، گفت:هزینه بسیاری که برای طرح سوال کنکور و قرنطینه اساتید صورت گرفته نمونه ای از استدلال های موافقان برگزاری کنکور است.

او با اشاره به این که وضعیت مناسب برای برگزاری کنکور بعد از مهار کروناست، ادامه داد :سؤال ما این است که چه میزان هزینه برای برگزاری کنکور شده و اگر یک جوان یا خانواده اش به کرونا مبتلا شده و جان خود را از دست بدهند با هزینه های صورت گرفته برای برگزاری کنکور قابل قیاس است؟

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس همچنین در پایان در پاسخ به این سوال که آیا قرنطینه بودن طراحان سؤال کنکور مقطع دکترا از ماه اسفند سال گذشته تاکنون صحت دارد یا خیر، گفت:این دروغ محض است، زیرا من در دوره ای طراح سوال کنکور دکترا بوده ام و قرنطینه نشده ام.

نظر شما