شناسهٔ خبر: 41467325 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اخبار فلزات، طلا و ارز

عرضه 300 میلیون دلار در سامانه نیما طی دو روز/ قیمت جهانی طلا بالا باقی ماند،بازگشت سکه به کانال ۱۰ میلیونی

بر اساس اعلام بانک مرکزی، در دو روز گذشته ۳۰۰ میلیون دلار ارز حاصل از صادرات در سامانه نیما به نرخ ۱۸ هزار و ۸۰۰ تومان عرضه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش روابط عمومی بانک مرکزی، براساس گزارش های دریافتی از سامانه نیما، در دو روز گذشته حدود ۳۰۰ میلیون دلار در این سامانه عرضه شده است.

میانگین نرخ دلار بر اساس معاملات انجام شده در این دو روز حدود ۱۸ هزار و ۳۰۰ تومان بوده است.

سقوط قیمت سکه به کانال ۱۰ میلیونی

 بازار طلا امروز (دوشنبه) شاهد کاهش قابل توجه قیمت‌ها بود و سکه تمام بهار آزادی مجددا در کانال ۱۰ میلیون تومانی معامله شد.

قیمت ارز و سکه در بازار

خبرگزاری ایرنا نوشت: بهای طلا و سکه در بازار امروز (دوشنبه، ۳۰ تیر) روند نزولی به خود گرفت تا نشان دهنده تاثیر این مستقیم بازار ارز بر آن باشد.

در این بازار، بهای هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در ساعت ۱۳ و ۴۵ دقیقه با کاهشی ۵۵۰ هزار تومانی نسبت روز گذشته به قیمت ۱۰ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان به فروش رسید.

سکه تمام طرح قدیم  نیز کاهشی یک میلیونی را نشان داد در کانال ۹ میلیون با قیمت ۹ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان معامله شد.  نیم سکه ۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان، ربع سکه ۳ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان و هر قطعه سکه یک گرمی یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان تعیین قیمت خورد.

در بازار امروز، طلای خام ۱۸ عیار نیز کاهش قیمت قابل توجهی داشت و به زیر مرز یک میلیون تومان رسید و یک گرم طلای خام ۱۸ عیار با کاهشی بیش از ۱۰۰ هزار تومان به قیمت ۹۹۰ هزار تومان معامله شد. هر مثقال طلا نیز کاهش قیمت حدود ۵۰۰ هزار تومانی داشت و چهار میلیون و ۲۹۰ هزار تومان به فروش رسید.

این کاهش قیمت در حالی رخ داد که اونس جهانی  امروز با افزایشی ۱ دلاری به بهای یک هزار و ۸۱۱ دلار معامله شد.

قیمت جهانی طلا با وحشت از ویروس کرونا بالا باقی ماند

هرچند قیمت‌های جهانی طلا امروز دوشنبه با تقویت دلار آمریکا اندکی افت کرد اما نگرانی از پاندمی کرونا و رکود اقتصاد جهانی باعث شد تا قیمت طلا همچنان بالاتر از سطح ۱۸۰۰ دلار باقی بماند.

به گزارش مهر به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، هرچند قیمت‌های جهانی طلا روز دوشنبه با تقویت دلار آمریکا اندکی افت کرد اما نگرانی از پاندمی کرونا و رکود اقتصاد جهانی تحت تأثیر آن باعث شد تا قیمت طلا همچنان بالاتر از سطح ۱۸۰۰ دلار که از لحاظ روانی برای بازارها اهمیت زیادی دارد، باقی بماند.

قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس لندن، اسپات‌گلد، با ۰.۱ درصد افت به ۱۸۰۷.۸۰ دلار رسید.

قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم بدون تغییر در ۱۸۰۹.۷۰ دلار باقی ماند.

مایکل مک‌کارتی، استراتژیست ارشد سی‌ام‌سی مارکتز می‌گوید: شواهدی فنی در مورد این وجود دارد که قیمت دلار آمریکا افزایش خواهد یافت. به همین علت بازارهای طلا فعلاً از رشد باز ایستاده‌اند.

در معاملات امروز قیمت دلار ۰.۲ درصد در مقابل رقیبان خارجی خود افزایش یافت تا قیمت طلا برای دارندگان ارزهای دیگر گران‌تر تمام شود.

نظر شما