شناسهٔ خبر: 41439015 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

تا پایان سال جاری؛

۷۲ طرح اشتغال محور پست‌بانک در استان سمنان افتتاح می‌شود/ ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار

سمنان- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات سمنان بابیان اینکه ۷۲ طرح اشتغال محور پست‌بانک تا پایان سال جاری در استان افتتاح می‌شود، گفت: این طرح‌ها با ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار در دست اقدام است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار بازار، سید یاسر حسن‌پور پیش از ظهر یکشنبه در گفتگو با خبرنگاران به میزبانی دفتر خود ضمن بیان اینکه پست‌بانک زیرمجموعه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و تنها بانک تخصصی فعال در این حوزه است، اظهار داشت: ۷۲ طرح اشتغال محور پست‌بانک تا پایان سال جاری در استان افتتاح می‌شود.

وی بابیان اینکه ۲۴۰ میلیارد ریال اعتبار برای اجرای این طرح‌ها اختصاص‌یافته است، افزود: این اعتبار در قالب تسهیلات از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی تأمین می‌شود که در راستای ایجاد خودکفایی و اشتغال پایدار در مناطق روستایی استان هزینه می‌شود.

جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان با تأکید بر اینکه پست‌بانک نقش محوری در توسعه فناوری اطلاعات و خدمات بانکی در مناطق روستایی ایفا می‌کند، خاطرنشان کرد: رونق خدمات ارتباطی و فناوری اطلاعات در مناطق روستایی عاملی برای کنترل و جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهرها است.

حسن‌پور با اشاره به وجود ۶۰ دفتر و باجه پست‌بانک در مناطق روستایی استان سمنان یادآور شد: توسعه فناوری اطلاعات در روستاها با افزایش خدمات بانکی و حمایت از طرح‌های اشتغال محور روستایی در حوزه فناوری اطلاعات در دستور کار این نهاد قرار دارد.

نظر شما