شناسهٔ خبر: 41436358 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

لاری بیان کرد؛

مبناي آمار 25 ميليونيِ ابتلاي ايرانيان به کرونا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سخنگوی وزارت بهداشت درباره آمار ابتلای 25 میلیون ایرانی به کرونا، گفت: باید توجه کرد که منظور از عدد 25 میلیون نفر، بر اساس تست‌های سرولوژی بوده که یکی از معاونان وزارت بهداشت مطرح کرده است.
به گزارش خبرگزاری آریا، سخنگوی وزارت بهداشت درباره آمار ابتلای 25 میلیون ایرانی به کرونا، گفت: باید توجه کرد که منظور از عدد 25 میلیون نفر، بر اساس تست‌های سرولوژی بوده که یکی از معاونان وزارت بهداشت مطرح کرده است. البته در جهان خیلی نمی‌توان به تست‌های سرولوژی برای تشخیص وضعیت کنونی ابتلای افراد اتکا کرد.
خانم سیما سادات لاری با بیان اینکه در حال حاضر مهم‌ترین اصل در زمینه بیماری کووید_19، پیشگیری است، افزود: چراکه اگر مباحث بهداشتی رعایت نشود، امکان ابتلای افراد بیشتری به ویروس کرونا وجود دارد؛ بنابراین تنها درخواست وزارت بهداشت از مردم در شرایط فعلی، رعایت بهداشت فردی، شست‌وشوی دست‌ها، استفاده از ماسک و حفظ فاصله گذاری فیزیکی است.
لاری با تاکید بر اینکه مبنای تشخیص قطعی کووید_19، انجام تست‌های PCR است، گفت: آمار به روز میزان ابتلا، بستری و فوتی ناشی از ابتلا به ویروس کرونا در کشور به صورت روزانه از سوی وزارت بهداشت به شکل تجمیع شده اعلام می‌شود.
لاری همچنین اظهار کرد: بسیاری از افراد ممکن است علائم ابتلا به بیماری کووید19 را نداشته باشند و به عبارتی مبتلای بدون علامت باشند، اما مبنای آمار وزارت بهداشت در این زمینه فقط انجام تست‌های PCR است که در جهان نیز از همین تست‌ها برای تشخیص قطعی کووید19 استفاده می‌شود.

تشدید بازرسی‌های بهداشتی از اماکن عمومی
سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از تشدید بازرسی‌های بهداشتی از مراکز تهیه، توزیع، عرضه و فروش مواد غذایی، اماکن عمومی و واحد‌های کارگاهی و همچنین پلمب تعدادی از واحد‌های متخلف، پس از اخطار خبر داد.
خانم لاری درباره تشدید بازرسی‌های بهداشتی گفت: تا تاریخ 27 تیر ماه امسال، 50 هزار و 238 بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها انجام شده و 8 هزار و 146 واحد متخلف پس اخطار، پلمب شده‌اند.
وی ادامه داد: در استان تهران نیز ضمن تشدید بازرسی‌های بهداشتی، هزار و 265 مورد بازرسی مشترک با سایر دستگاه‌ها انجام و 481 واحد متخلف پس از اخطار، پلمب شده‌اند.
معاون وزیر بهداشت بیان کرد: برخی از این اماکن پلمب شده در سطح کشور، مانند باشگاه‌های ورزشی، کارگزاری بورس به دلیل تجمع، بازار روز میوه فروشی، پمپ بنزین، دفتر پیشخوان، مجتمع تجاری و موارد دیگری بوده که پلمب شده است.
دکتر لاری گفت: انتظار ما از مردم، اصناف و اماکن مختلف در شرایط فعلی شیوع ویروس کرونا، رعایت حداکثری پروتکل‌های بهداشتی، اجرای فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک در مکان‌های سرپوشیده است و اگر مردم این اصول سه گانه را رعایت کنند، می‌توانیم تا حد زیادی ویروس کرونا را کنترل کنیم و از شیوع گسترده آن در جامعه پیشگیری کنیم.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، وی تصریح کرد: بیماری کووید 19 فعلا هیچ واکسنی در جهان ندارد و تنها قدرت واحد در برابر آن، پذیرفتن مسئولیت اجتماعی و رعایت بهداشت است.

نظر شما