شناسهٔ خبر: 41425540 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

فتاح: معیشت مردم در مخاطره افتاده است/ بنیاد مستضعفان در روزهای سخت کرونایی به کمک مردم آمد

رئیس بنیاد مستضعفان با اشاره به توزیع۶۰۰ هزار بسته غذایی و ۷۰۰ هزار افطاری ساده در رزمایش‌های مواسات گفت: به‌منظور ودیعه اجاره مسکن، بنیاد مستضعفان ۲۳۰ میلیارد تومان در مناطق مختلف کشور توزیع و سه ماه از اجاره‌بهای اماکن خود را به مستأجران بخشید.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ورامین‌، سیدپرویز فتاح امروز در جلسه مشترک با رئیس بنیاد علوی، نماینده مردم ورامین در مجلس، امام‌جمعه موقت ورامین و فرماندار که جهت هماهنگی ارائه کمک‌های مؤمنانه به مردم این شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: امروز کشور با شرایط حساسی مواجه است و معیشت مردم نیز در مخاطره افتاده است. شرایط امروز به‌گونه‌ای نیست که بنشینیم و حرف بزنیم، بلکه همه باید وارد میدان شده و نقش خود را به درستی ایفا کنیم.

رئیس بنیاد مستضعفان تصریح کرد: وقتی ما مسئولیت قبول کردیم، باید از شعار نیز بپرهیزیم و به قدر وسع و توان خود، با کار جهادی انتظارات به حق مردم را  ادا کنیم. حل اساسی مسائل و مشکلات جامعه، به تصمیم‌گیری کلان در سطح نظام نیاز دارد، هماهنگی دولت و سران نظام باید در چارچوب  قانون تعریف شود تا بتوان مشکلات را برطرف کرد.

فتاح با اشاره به نقش بنیاد مستضعفان گفت: حضور ارگان‌هایی مانند بنیاد مستضعفان به این معنی نیست که در کار دولت دخالت کرده و یا وظایف آن را انجام دهیم بلکه به خاطر امید‌بخشی به مردم و جلب مشارکت آنان این اقدامات انجام می‌شود.

رئیس بنیاد مستضعفان کمک به مردم در قالب مواسات را مهم شمرد و گفت: کمک‌رسانی به مردم در قالب مواسات باید به مصوبه و قانون تبدیل و اجرا شود تا این اطمینان به مردم داده شود که مسئولان نیز در تمامی مراحل به فکر آنان هستند.

فتاح به اقدامات بنیاد مستضعان در دوران کرونا اشاره کرد و گفت: بنیاد مستضعفان با وجود تمامی محدودیت‌ها، در تمامی مراحل شیوع کرونا، در کنار مردم بود و در قالب تکلیفی که رهبر انقلاب در مواسات بر دوش همه گذاشتند 600 هزار بسته غذایی و 700 هزار افطاری ساده در مناطق مختلف کشور توزیع کرد.

‌‌وی با اشاره به دیگر خدمات این بنیاد افزود: علاوه بر این، به منظور ودیعه اجاره مسکن، بنیاد مستضعفان 230 میلیارد تومان در مناطق مختلف کشور توزیع و سه ماه از اجاره‌بهای اماکن خود را به مستأجران بخشید.

رئیس بنیاد مستضعفان گفت: کمک مؤمنانه بنیاد مستضعفان به پایان نرسیده و بر‌اساس تصمیمات اتخاذ شده در ستاد مرکزی مواسات، این کمک‌ها در 3مرحله دیگر شامل دهه ولایت، دهه اول محرم و دهه آخر ماه صفر بین نیازمندان توزیع می‌شود.

فتاح ادامه داد: به غیر از کمک‌های متمرکزی که به بهزیستی، کمیته امداد، زندان‌ها و سایر نهادهای حمایتی از سوی بنیاد مستضعفان ارائه شده است تمامی افراد آسیب‌پذیر، از جمله زباله‌گردها، کولبران، قایقرانان، ناشران و فعالان در آرامستان‌ها که مغفول مانده‌ بودند نیز از این حمایت‌ها برخوردار شدند.

وی گفت: حساب کمیته امداد و بهزیستی باید از سایر نهادها جدا باشد و در این مرحله تمامی افراد تحت پوشش از حمایت‌های بنیاد برخوردار می‌شوند و نباید هیچ‌کس از این افراد، از قلم افتاده و از بسته‌های حمایتی بی‌بهره بماند. علاوه بر این سپاه ورامین از 20 هزار بسته حمایتی برخوردار شده و تمامی افرادی که توسط سپاه معرفی می‌شوند حتی میهمانان افغانستانی نیز از این بسته‌ها برخوردار خواهند شد.

انتهای پیام/ز 

نظر شما