شناسهٔ خبر: 41424796 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

آغاز عملیات امنیتی الحشدالشعبی در دیاله عراق

صاحب‌خبر -

شفقنا- الحشدالشعبی عراق پس از پاکسازی ۶۰ کیلومتر از اراضی صعب‌العبور استان دیاله، عملیات امنیتی جدیدی در ۴ منطقه از این استان برای پیگرد و دستگیری تروریست‌ها آغاز کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از پایگاه خبری المعلومه، «صادق الحسینی» سخنگوی محور دیاله الحشدالشعبی عراق از آغاز عملیات امنیتی جدید در ۴ منطقه از استان دیاله خبر داد.

وی گفت: نیروهای مبارز لشکر ۱۱۰ الحشدالشعبی، عملیاتی نظامی برای پیگرد عناصر گروه تروریستی داعش در مناطق « تل سلیمهف المعدان،الطبج و اطراف دریاچه حمرین» آغاز کردند.

الحسینی افزود: این عملیات با هدف تامین امنیت در منطقه حمرین  و در چارچوب استراتژی الحشدالشعبی و اطراف آن انجام می‌شود و بیش از ده هدف را پیگیری می‌کند.

منطقه حمرین مخزن راهبردی آب در استان دیاله  به شمار می رود که تا ده ها کیلومتر در مرز منطقه السعدیه امتداد دارد.

صادق الحسینی پیش از این اعلام کرد که یگان‌های الحشدالشعبی عملیات‌های نظامی متعددی از ابتدای ماه میلادی جاری تاکنون در ۱۴ نقطه مختلف استان دیالی انجام داده و ۶۰ کیلومتر مربع از مناطق و اراضی صعب‌العبور آن را از وجود تروریست‌ها پاکسازی کردند.

وی افزود: در این عملیات ضربات سهمگینی بر تروریست‌ها وارد شد و مخفیگاه‌های اصلی داعش که محل حضور هسته‌های خاموش تروریست‌ها، محل ذخیره تجهیزات لجستیک و مواد غذایی بود و همچنین شماری بمب، کمربند انفجاری و خودرو هدف قرار گرفته شدند.

نیرو‌های الحشدالشعبی عراق سسله عملیات‌هایی گسترده‌ای را در استان دیاله در چارچوب عملیات ابطال العراق با حضور نیرو‌های ارتش و مبارزه با تروریسم عراق و با هدف پاکسازی مناطق مرزی با ایران انجام داده‌اند.

این خبر را المعلومه می‌توانید ببینید.

نظر شما