شناسهٔ خبر: 41419483 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان:

۵ درصد ظرفیت تخت های آی‌سی‌یو کرمان خالی است

کرمان - رئیس دانشگاه علوم پزشکی گفت: در حال حاضر کمتر از ۵ درصد ظرفیت تخت‌های بخش آی‌سی‌یو و ۳۰ درصد ظرفیت تخت‌های عادی در بیمارستان‌های سطح استان خالی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار مهر، حمیدرضا رشیدی‌نژاد ظهر شنبه در جلسه ستاد استانی کرونا بیان داشت: در رابطه با کاهش تعداد مبتلایان به کرونا ما همچنان بر حفظ فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و رعایت پروتکل‌های بهداشتی تاکید داریم.

وی با اشاره به فعالیت تیم‌های نظارتی در سطح استان افزود: از همه واحدهای نظارتی و مکان‌ها از جمله ادارات اصناف انتظار داریم که پروتکل‌های بهداشتی را به صورت یکسان رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با اشاره به اینکه باید نظارت ویژه بر مطب‌ها، آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌ها اعمال شود، گفت: این مراکز خدمات پزشکی به بیماران ارائه می‌کند شاید کنترل این مراکز سخت‌تر از از دیگر مراکز باشد.

رشیدی نژاد اظهار داشت: افراد بیماری که به بیمارستانها و مراکز درمانی مراجعه می‌کنند از سر استیصال است ضمن اینکه در خصوص رعایت اصول اولیه بهداشتی و فاصله گذاری در مطب‌ها و مراکز بهداشتی، درمانی باید همفکری صورت گیرد.

وی یادآور شد: وضعیت استان کرمان تا دیروز در مرحله هشدار بود و از دیروز استان کرمان در وضعیت قرمز و خطر قرار گرفته است ضمن اینکه وضعیت شهرهای مختلف در استان متفاوت است.
رشیدی نژاد به وضعیت تخت‌های آی سی یو اشاره کرد و افزود: در حال حاضر کمتر از ۵ درصد ظرفیت تخت‌های بخش آی سی یو و ۳۰ درصد ظرفیت تخت‌های عادی در بیمارستان‌های سطح استان خالی است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان گفت: در صورتی که با افزایش مراجعان و نیاز به بستری مواجه شویم رسیدگی به درستی انجام نخواهد شد که در نهایت منجر به افزایش مرگ و میر می‌شود.

رشیدی‌نژاد تصریح کرد: ۸۰ درصد افزایش شیوع بیماری کرونا ناشی از تجمعاتی نظیر مراسم‌های عزا، عروسی و… است؛ ضمن اینکه اگر تالاری بسته شود باید همزمان از برگزاری مراسمات در باغات و تجمعات پنهانی جلوگیری شود تا در مهار ویروس موفق شویم.

وی گفت: درجاهای غیر رسمی اصلاً پروتکل‌ها رعایت نمی‌شود و گشت‌های ویژه به همین ایجاد شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: خوشبختانه تاکنون در کار درمانی استان و در ادارات پر خطر مانند بانک‌ها هم مرگ و میر ناشی از کرونا نداشتیم.

در این جلسه همچنین نوذر نخعی مشاور ارشد رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمان یادآور شد: ۸۰ درصد افزایش شیوع بیماری به دلیل تجمعاتی مثل مجالس خانگی عروسی، عزا و مهمانی‌ها است.

وی در خصوص تعطیلی تالارها گفت: تعطیلی تالارها به نفع سلامت مردم نیست زیرا اگر تالارها تعطیل شوند مراسم به سمت جاهای دیگر می‌رود.

در این جلسه مقرر شد مراکز آموزشی و توانبخشی روزانه تا اطلاع ثانوی تعطیل باشند

نظر شما