شناسهٔ خبر: 41409016 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

نگرانی اروپا از تحریم‌های آمریکا؛

مقام عالي اتحاديه اروپا، سياست هاي تحريمي آمريکا را محکوم کرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- جوزپ بورل مسئول عالی رتبه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، سیاست تحریم دولت آمریکا را محکوم و این اقدامات را غیرسازنده توصیف کرد.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل خبرگزاری فرانسه، جوزپ بورل، مسئول عالی رتبه سیاست خارجی اتحادیه اروپا، جمعه سیاست تحریم دولت آمریکا را محکوم کرد و اظهار داشت که این اقدام غیرسازنده است.وی در بیانیه‌ای که از طرف وی در جریان یک نشست اروپایی در مورد احیای اقتصاد اروپا صادر شده است، گفت: "من عمیقا نگران افزایش استفاده از تحریم‌ها یا تهدید به تحریم توسط آمریکا علیه شرکت‌ها و منافع اروپایی هستم. "
بورل افزود: "ما شاهد این روند رو به رشد در پرونده‌های ایران، کوبا، دیوان بین المللی کیفری و اخیرا پروژه‌های خط لوله‌های انتقال گاز نورد استریم 2 و ترک استریم بودیم. "
مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه راه را برای تحریم‌های سخت‌تر هموار کرد تا از اجرای خط لوله انتقال گاز نورد استریم 2 بین روسیه و آلمان جلوگیری شود. برلین این تحریم‌ها را محکوم کرد.
همچنین طرح خط لوله گازی ترک استریم برای انتقال گاز روسیه به ترکیه و اروپا است. این طرح ماه ژانویه توسط ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان روسای جمهور روسیه و ترکیه افتتاح شد.
مسئول عالی رتبه سیاست خارجی اروپا تصریح کرد: "به عنوان یک اصل، اتحادیه اروپا با استفاده از تحریم‌های کشور‌های ثالث علیه شرکت‌های اروپایی که فعالیت‌های مشروع انجام می‌دهند مخالف است. "
وی خاطر نشان کرد: " علاوه بر این، اتحادیه اروپا اعمال فراسرزمینی تحریم‌ها را خلاف قوانین بین المللی می‌داند. سیاست‌های اروپا باید در اینجا در اروپا تعیین شود و نه کشور‌های ثالث ".
بورل گفت: "وقتی اختلافات سیاسی وجود داشته باشد، اتحادیه اروپا همیشه برای گفتگو آماده است. اما این کاربا تهدید به تحریم نمی‌تواند انجام شود. "

نظر شما