شناسهٔ خبر: 41405165 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

ترور فرمانده ارشد عراقی در شمال بغداد/ دستور الکاظمی برای اقدام فوری نیروهای اطلاعاتی و امنیتی

صاحب‌خبر -

شفقنا- به دنبال ترور یکی از فرماندهان ارشد ارتش عراق در جریان یک حمله تروریستی، نخست وزیر این کشور دستور اقدام فوری نهادهای اطلاعاتی و نیروهای امنیتی برای دستگیری عاملان حمله را صادر کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از خبرگزاری رسمی عراق (INA)، هسته اطلاع رسانی امنیتی وابسته به وزارت دفاع این کشور شامگاه جمعه در بیانیه کوتاهی اعلام کرد که حمله تروریستی به یک خودروی نظامی در منطقه «ابن سینا» در شهرستان «الطارمیه» در شمال شهر بغداد، کشته شدن فرمانده تیپ پنجاه و نهم ارتش را در پی داشته است.

دقایقی پس از آن نیز وزارت دفاع عراق با صدور بیانیه ای، کشته شدن سرتیپ «علی حمید غیدان الخزرجی»، فرمانده تیپ پنجاه و نهم لشکر ششم پیاده نظام ارتش این کشور را تسلیت گفته و تاکید کرد که وی هنگام انجام وظایف امنیتی در شهرستان الطارمیه، هدف تیراندازی عناصر تروریستی قرار گرفته است.

فرماندهی عملیات مشترک وابسته به وزارت دفاع عراق نیز در بیانیه ای، به خانواده و بستگان فرمانده تیپ پنجاه و نهم لشکر ششم پیاده نظام ارتش این کشور وعده داد که خون وی هدر نمی رود و عاملان این حمله تروریستی نیز پاسخی شدید و سریع را دریافت خواهند کرد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه خود ضمن تاکید بر این که عاملان حمله تروریستی منجر به کشته شدن سرتیپ الخزرجی را با دست آهنین مورد هدف قرار خواهد داد، متعهد شد که تا نابودی کامل همه هسته های تروریستی و ریشه کندن آنها از خاک این کشور متوقف نشود.

سرلشکر «یحیی رسول»، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق نیز با صدور بیانیه ای اعلام کرد که «مصطفی الکاظمی»، فرمانده کل و نخست وزیر این کشور به دستگاه های اطلاعاتی و نیروهای امنیتی مستقر در شهرستان الطارمیه دستور داده برای دستگیری عناصر تروریستی عامل حمله به خودروی فرمانده تیپ پنجاه و نهم لشکر ششم پیاده نظام ارتش، بی درنگ دست به کار شوند.

سرلشکر رسول در بیانیه خود ضمن اعلام این که سرتیپ الخزرجی در مبارزه با تروریسم جانفشانی و فداکاری زیادی از خود نشان داده، تاکید کرد که نیروهای امنیتی عراق با همه تشکیلات خود، به تعقیب گروهک های تروریستی ادامه می دهند و نابود آنها به زودی خواهد بود.

نخست وزیر عراق نیز در بیانیه کوتاهی کشته شدن فرمانده تیپ پنجاه و نهم لشکر ششم پیاده نظام ارتش این کشور را تسلیت گفته و خاطر نشان ساخت که وی با فداکاری، صداقت و شجاعت در خدمت عراق و در همه وظایف و ماموریت های خود نیز پر تلاش و ملی گرا بوده است.

در همین حال، «قاسم الاعرجی»، مشاور جدید امنیت ملی عراق نیز با صدور بیانیه کوتاهی، کشته شدن سرتیپ الخزرجی هنگام انجام وظیفه در شهرستان الطارمیه را تسلیت گفت.

سازمان بسیج مردمی (الحشد الشعبی) نیز در بیانیه ای ضمن تسلیت کشته شدن فرمانده تیپ پنجاه و نهم لشکر ششم پیاده نظام ارتش عراق، خاطر نشان ساخت که تا پاکسازی کامل خاک این کشور، نیروهای آن با نیروهای امنیتی به تعقیب عناصر باقی مانده داعش و هسته های تروریستی این گروه در شهرستان الطارمیه و دیگر مناطق ادامه خواهند داد.

نظر شما