شناسهٔ خبر: 4138518 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران‌ورزشی | لینک خبر

لیگ قهرمانان آسیا

صاحب‌خبر -



در تمرینات رقیب فولاد چه می‌گذرد؟

تیم فوتبال فولاد خوزستان با 2 امتیاز در جایگاه سوم گروه c رقابت‌های لیگ قهرمانان آسیا قرار گرفته و این هفته باید به مصاف الهلالی برود که با یک امتیاز بیشتر در رتبه دوم جدول رده‌بندی این گروه قرار گرفته است. به گزارش خوزستان اسپورت، تیم فوتبال الهلال که جمعه شب موفق شده بود الفتح را با نتیجه 3- صفر شکست دهد، شنبه شب در استادیوم باشگاه الهلال تمرین کرد. بنا به تصمیم جورجوس دونیس سرمربی یونانی‌الاصل تیم الهلال، بازیکنان این تیم تا قبل از بازی با فولاد خوزستان دو جلسه تمرین دیگر را انجام می‌دهند و استراحت برای آنها در نظر گرفته نمی‌شود.
سایت باشگاه الهلال و رسانه‌های سعودی، نکاتی از تمرین شنبه شب آبی‌پوشان ریاض را منتشر کرده‌اند که قطعاً اطلاع از آن برای فولادی‌ها مفید خواهد بود. براساس این خبرها در تمرین الهلال در آستانه بازی با فولاد، بازیکنان این تیم به دو گروه تقسیم شدند. بازیکنان حاضر در بازی برابر الفتح در سالن بدنسازی با وزنه کار کردند و سپس به نرم دوی دور زمین چمن پرداختند.
بازیکنانی که برابر الفتح به میدان نرفته بودند، زیر نظر کادر فنی به مرور تمرینات هوازی و استقامتی پرداخته و سپس تمرین حفظ توپ و بازی تحت فشار را انجام دادند. محمد الشلهوب و عبدا... عطیف زیر نظر کادر پزشکی الهلال به تمرین پرداختند. به نظر می‌رسد که این دو بازیکن بازی با فولاد خوزستان را از دست بدهند. یوسف السالم، سالم الدوسری و نواف العابد پس از سپری کردن دوران مصدومیت در تمرین گروهی الهلال حاضر شدند و همگام با سایر بازیکنان تمرین کردند. اعضای تیم الهلال سعودی ساعت 11 پیش از ظهر دوشنبه (امروز) به وقت محلی، با یک پرواز اختصاصی از ریاض عازم اهواز خواهند شد.

9 بازیکن فولاد و الهلال در آستانه محرومیت

تیم‌های فولاد خوزستان و الهلال سعودی براساس جدول قرعه‌کشی مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا باید در دو مسابقه رفت و برگشت متوالی به مصاف هم بروند.
سرخپوشان اهواز و آبی‌پوشان ریاض در شرایطی مقابل هم قرار خواهند گرفت که 9 بازیکن از این دو تیم یک اخطاره هستند و در صورت دریافت کارت زرد از حضور در بازی برگشت محروم خواهند شد.  آلویس نونگ، ماتیاس چاگو، محسن مسلمان و یوسف وکیا چهار بازیکن یک اخطاره فولاد خوزستان هستند که در خطر محرومیت قرار دارند. در سوی مقابل اما، خالد الکعبی، یوسف السالم، سلمان الفرج، سعود کریری و کواک تائه هوی بازیکنان یک اخطاره الهلال را تشکیل می‌دهند که با دریافت کارت زرد محروم خواهند شد.

فاتح دروازه استقلال در اهواز

تمرین شنبه شب تیم فوتبال الهلال سعودی در حالی برگزار شد که سه بازیکن الهلال پس از تأیید کادر پزشکی این تیم مجوز حضور در تمرین گروهی را پیدا کردند. نواف العابد، سالم الدوسری و یوسف السالم سه بازیکن الهلال که نتوانسته بودند این تیم را در دو بازی در جام پادشاهی و لیگ حرفه‌ای عربستان سعودی همراهی کنند، دیشب همگام با سایر بازیکنان الهلال تمرین کردند. نواف العابد
شناخته شده ترین چهره از بین سه بازیکن بازگشته به تمرین تیمی الهلال است. این بازیکن ملی‌پوش در جریان بازی تیم‌های استقلال و الهلال در استادیوم آزادی که به دلیل معطلی چند ساعته بازیکنان الهلال در روی سرامیک‌های فرودگاه امام به هنگام ورود این تیم به ایران تبدیل به مسابقه‌ای جنجالی شده بود، تک گل پیروزی‌بخش الهلال را وارد دروازه استقلال کرد و شب تلخی را برای آبی‌های تهران رقم زد.

سه غایب سرشناس الهلال مقابل فولاد

تیم فوتبال الهلال سعودی در سفر به اهواز نمی‌تواند از سه بازیکن سرشناس فوتبال این کشور بهره ببرد. تیم الهلال سعودی که پیش از این به‌عنوان پرافتخارترین باشگاه قرن آسیا انتخاب شده بود، سرشناس‌ترین تیم آسیایی محسوب می‌شود که در استادیوم الغدیر اهواز به میدان می‌رود.
این در حالی است که فوتبالدوستان خوزستانی نمی‌توانند شاهد حضور سه بازیکن کلیدی و معروف الهلال در اهواز باشند. یاسر القحطانی به دلیل آسیب‌دیدگی رباط صلیبی از چند هفته قبل خانه نشین شده و تا پایان فصل قادر به همراهی آبی‌پوشان نیست.
ناصر الشمرانی مهاجم گلزن الهلال و مرد سال 2014 فوتبال آسیا نیز به دلیل محرومیت قادر به بازی کردن در اهواز نخواهد بود. محمد الشلهوب هافبک ریزنقش الهلال دیگر غایب آبی‌پوشان در اهواز است. الشلهوب کماکان مشغول تمرین زیر نظر پزشکان باشگاه الهلال است.

آنالیز تراکتور - الاهلی
مراقب 15 دقیقه آخر بازی باشید!

تراکتورسازی که چهارشنبه در چارچوب رقابت‌های هفته سوم در گروه D به مصاف الاهلی عربستان می‌رود تا برای صعود از گروه خود با این تیم بجنگد در این سری از مسابقات در دیدار اول خود در قارشی نتیجه را به نسف واگذار کرد و در هفته دوم در خانه توانست الاهلی امارات را شکست دهد. تراکتورسازان با 3 امتیاز در رده سوم قرار گرفتند.
الاهلی عربستان که در هفته سوم میزبان تراکتورسازی خواهد بود در دیدار خارج از خانه خود یک تساوی از همنام اماراتی خود گرفته و در خانه نیز نسف قارشی را مغلوب کرده تا با 4 امتیاز در صدر جدول گروه قرار گیرد. این تیم در صورت گرفتن 3 امتیاز از تراکتور صعود خود را تقریبا بیمه خواهد کرد.
در لیگ‌های داخلی هر دو تیم در رتبه دوم قرار گرفته‌اند، تراکتور بعد از نفت تهران تیم دوم جدول بوده و الاهلی نیز بعد از النصر در رتبه دوم لیگ برتر عربستان قرار دارد تا هر دو تیم را در لیگ‌های کشورشان در حالتی برابر بدانیم.
خطرناک ترین بازیکن الاهلی را می‌توان «عمر السوماه» فوروارد اهل سوریه این تیم دانست که در لیگ عربستان در 17 بازی توانسته 18 گل به ثمر برساند. در تراکتورسازی نیر ادینیوی برزیلی را می‌توان نام برد که در 23 دیدار برای تراکتورسازی 15 گل به ثمر رسانده است.
در لیگ قهرمانان نیز ستاره الاهلی 2 گل از 5 گل این تیم را به ثمر رسانده و ادینیو نیز یک گل از دو گل تیمش را به ثمر رسانده است.  اگر نگاهی به برترین پاسورهای این دو تیم داشته باشیم «امیری کوردی» هافبک وسط الاهلی در این تورنمنت با 2 پاس گل در صدر قرار دارد و در تیم تراکتور نیز احمد کامدار و فردین عابدینی هر کدام با یک پاس گل پاسورهای این تیم به شمار می‌روند اما حضور کامدار در ترکیب اصلی این تیم در هاله‌ای از ابهام قرار دارد و تونی اولیویرا به دلایلی که فقط خودش از آن اطلاع دارد برای این هافبک جوان در بین 11 نفر اصلی جایی در نظر نگرفته است.
اگر نگاهی به زمان گلزنی این تیم در لیگ قهرمانان داشته باشیم، متوجه می‌شویم که الاهلی در دو دیدار گذشته و در 15 دقیقه انتهایی خطرناک ترین دقایق را سپری کرده و با زدن 3 گل در دو دیدار در این زمان 43 درصد گل‌های خود را به ثمر رسانده است و تراکتور نیز هر دو گل خود را در 15 دقیقه انتهایی نیمه اول به ثمر رسانده‌ تا شاهد دیداری با پایان نیمه‌های پرگل باشیم و البته تراکتور در لیگ برتر ایران 15 دقیقه انتهای بازی را خطرناک‌تر از مابقی دقایق
بوده است.

برتری پرگل حریف تراکتور مقابل الشعله

تیم فوتبال الاهلی در هفته نوزدهم لیگ عربستان به برتری رسید. در ادامه دیدارهای هفته نوزدهم لیگ عربستان شنبه‌شب تیم الاهلی در زمین خود با نتیجه ۳ - صفر الشعله را شکست داد.
با این نتیجه الاهلی در لیگ برتر عربستان ۴۳ امتیازی شد و فاصله امتیازات خود با النصر صدرنشین را به ۵ امتیاز رساند.
الاهلی عربستان در لیگ قهرمانان آسیا از ساعت 20:55 چهارشنبه ۲۷ اسفند برابر تراکتورسازی قرار خواهد گرفت.

مصدومان تراکتور هم به عربستان می‌روند

تیم فوتبال تراکتورسازی با نفرات کامل به عربستان سفر می‌کند. با نظر مدیریت باشگاه تراکتورسازی در سفر این تیم به عربستان همه بازیکنان و اعضای تیم حضور خواهند داشت.
بازیکنان مصدوم این تیم که به بازی با الاهلی عربستان نیز نمی‌رسند، در سفر به عربستان همراه تیم
خواهند بود.
بر این اساس، محمد ایرانپوریان و شهریار شیروند همراه کاروان تراکتورسازی به زیارت خانه خدا خواهند رفت. گفتنی است، تراکتورسازی بامداد امروز(دوشنبه) عازم عربستان خواهد شد.








 

نظر شما