شناسهٔ خبر: 41366370 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

اعلام آمادگی محمود عباس برای انجام مذاکرات در صورت توقف طرح الحاق

صاحب‌خبر -

شفقنا- رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرد که در صورت توقف طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی، آماده حضور در مذاکرات است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نوشته روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و بوریس جانسون، نخست وزیر انگلیس با یکدیگر به صورت تلفنی گفت‌وگو کردند.

محمود عباس در جریان این تماس تلفنی آمادگی تشکیلات خودگردان فلسطین را برای رفتن به مذاکرات بر اساس قوانین بین‌المللی تحت نظارت کمیته چهارجانبه بین‌المللی (آمریکا، سازمان ملل، اتحادیه اروپا و روسیه) به محض توقف طرح الحاق بخش‌هایی از کرانه باختری به اراضی اشغالی اعلام کرد.

در همین راستا، بوریس جانسون بر مخالفت انگلیس با طرح الحاق که مقامات اسرائیلی به موجب آن ۳۰ درصد از اراضی کرانه باختری را به غارت خواهند برد، تاکید کرد.

محمود عباس در جریان این تماس تلفنی، نخست وزیر انگلیس را در جریان آخرین تحولات سیاسی به ویژه تحولات مربوط به طرح الحاق که با مخالفت فلسطینیان، کشورهای عربی و جامعه جهانی رو به رو است، قرار داد.

نخست وزیر انگلیس نیز بر موضع کشورش در حمایت از تحقق صلح بر اساس قوانین بین‌المللی و مخالفت با طرح الحاق کرانه باختری تاکید کرد.

بوریس جانسون همچنین بر حمایت انگلیس از تحقق صلح بر اساس راهکار تشکیل دو کشوری تاکید کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در ۱۶ مه از لغو تمامی توافقات امضا شده با اسرائیل در واکنش به طرح الحاق خبر داده بود.

خبر را در القدس العربی می‌توانید ببینید.

نظر شما