شناسهٔ خبر: 41333377 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تحلیل بازار | لینک خبر

وزیر امور خارجه مطرح کرد

پیشنهاد تشکیل کمیته کاری برای تشویق صادرات

ظریف، وزیر امور خارجه با اشاره به پیشنهاد رئیس کمیسیون صنایع مجلس گفت: از تشکیل کمیته اقتصادی میان این کمیسیون و معاونت اقتصادی وزارت خارجه استقبال می کنیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، محمدجواد ظریف پس از پایان جلسه اش با اعضای کمیسیون صنایع و معادن در جمع خبرنگاران اظهار داشت: امروز به همراه معاون دیپلماسی وزارت امور خارجه در نشست این کمیسیون حاضر شدیم.

وی افزود: در نشست امروز درباره آخرین اقدامات دیپلماسی اقتصادی، چالش ها، و وظایف وزارت امور خارجه در این حوزه صحبت کردیم و نمایندگان نیز سوالات بسیار مناسبی در نشست امروز مطرح کردند و مسائل بسیار خوبی را تذکر دادند و پیشنهادهای خوبی نیز مطرح شد.

ظریف گفت: ریاست کمیسیون صنایع در نشست امروز پیشنهادی را مبنی بر تشکیل کمیته کاری میان بخش اقتصادی وزارت امور خارجه با مسئولیت معاون دیپلماسی اقتصادی و این کمیسیون با هدف تشویق صادرات ارائه دادند تا بتوانیم مسیر را بازتر کنیم و موانع را از سر راه سرمایه گذاران برداریم.

وی ادامه داد: از کمیسیون صنایع نیز انتظار داریم در راستای قانونگذاری به وزارت امور خارجه کمک کند و موانع را از سر راه ما بردارد.

ظریف گفت: اطمینان دارم این جلسه جلسه خوبی بود همچنین در یکشنبه گذشته نیز جلسه خوبی با کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی داشتم در آنجا نیز بحث‌های خوبی شد و امیدوارم این روش را به عنوان همکاری مستمر در مجلس یازدهم ادامه دهیم.

در ادامه اکبری، رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس نیز گفت: جلسه خوبی بود و براساس دستور جلسه توسعه اقتصادی و رفع موانع بر سر راه صادرکنندگان، گفتگوهایی بین مقام عالی وزارت امور خارجه و اعضای این کمیسیون انجام شد و امیدواریم موانع را برطرف کنیم.

وی افزود: آقای ظریف و معاون دیپلماسی اقتصادی با حوصله گفتگوها را گوش دادند و امیدواریم طرحی را در خصوص الزام دولت به ظرفیت سازی دیپلماسی اقتصادی به معنای رفع موانع قانونی در مجلس مطرح کنیم.

نظر شما