شناسهٔ خبر: 41316435 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

سقف ذخیره کارت‌های هوشمند سوخت تغییری نمی‌کند/حداکثر مدت زمان ذخیره 9 ماه

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی:سقف ذخیره بنزین کارت‌های هوشمند سوخت که پیش از این از 6 ماه به 9 ماه افزایش یافته بود، ثابت می‌ماند.
به گزارش خبرگزاری آریا، فاطمه کاهی افزود: سقف ذخیره بنزین کارت‌های هوشمند سوخت تا پیش از این 360 لیتر بود که در فروردین‌ماه به دلیل شرایط ویژه کشور ناشی از شیوع ویروس کرونا به 540 لیتر افزایش یافت، اما این عدد تغییر نمی‌کند.
وی با تکذیب شایعات منتشر شده مبنی بر از بین رفتن سهمیه سوخت باقی مانده در کارت سوخت‌ها از ابتدای مرداد افزود: سهمیه سوخت باقی مانده در کارت سوخت‌ها تا سقف 540 لیتر در کارت باقی می‌ماند و به هیچ وجه از بین نخواهد رفت.
اما اگر فردی ازابتدای اجرای طرح سهمیه بندی تا کنون از سهمیه سوخت خود استفاده نکرده باشد و 540 لیتر سهمیه کامل اختصاص یافته در کارت سوختش موجود باشد به دلیل پرشدن سقف سهمیه قابل ذخیره در کارت‌های سوخت، امکان دریافت سهمیه جدید را ندارد.
کاهی با تاکید بر اینکه دریافت نکردن سهمیه جدید به معنی از بین رفتن بنزین ذخیره شده در کارت سوخت نیست گفت: از ابتدای مردادماه در صورت استفاده نکردن از سهمیه ذخیره‌شده در کارت سوخت و پرشدن سقف 540 لیتر، اگرچه امکان واریز سهمیه ماه جدید برای این مالکان وجود ندارد، اما ذخیره بنزین آن‌ها محفوظ خواهد ماند.
به گزارش خبرگزاری آریا به نقل از صدا و سیما، سخنگوی شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی تأکید کرد: سقف مدت زمان ذخیره سهمیه بنزین در کارت‌های هوشمند سوخت 9 ماه خواهد بود که این رقم برای خودرو‌های سواری 540 لیتر و برای موتور سیکلت‌ها 225 لیتر است.

نظر شما