فرنوش نوبخت، درباره سرانجام نصب درهای حائل میان سکو و قطار در ایستگاههای مترو گفت: ما در متروی تهران نصب درهای حائل را در راستای افزایش سرعت به اصطلاح تجاری، دنبال خواهیم کرد.
او با بیان اینکه نصب درهای حائل برای نخستین بار در مترو در ایران صورت خواهد گرفت، افزود: نصب این درها بیشتر به دلیل این است که "سرعت تجاری" در مترو را افزایش دهیم، زیرا قطارهای ما در بدو ورود به ایستگاه های شلوغ با سرعت کمتری وارد می شوند و این سرعت کم باعث می شود به تعداد قطارهای بیشتری نیاز باشد؛ چراکه ما با کمبود ناوگان مواجهیم و به دنبال انجام کارهایی هستیم که این کمبود جبران شود که در این زمینه گروه فنی شرکت بهره برداری مترو تهران تشکیل شده و هفته گذشته مکاتباتی داشتیم با شرکت هایی که اعلام آمادگی کرده بودند.
نوبخت با اشاره به اینکه براساس برنامه ریزی های انجام شده، در نظر داریم که درهای حائل را ابتدا با اولویت ایستگاه های تقاطعی که مسافران بیشتری دارند، حداقل تا پایان سال جاری نصب کنیم، تصریح کرد: در ایران این اقدام برای اولین بار رخ می دهد و برهمین اساس نمونه داخلی وجود ندارد، اما با اتکا با تجربه کشورهای دیگر این مهم را انجام خواهیم داد، اما تأکیدمان این است که با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و نامگذاری سال جاری به نام جهش تولید و همچنین شرایط اقتصادی کشور، حتما تولیدکنندگان داخلی با اتکا به امکانات داخلی کشور این مهم را اجرایی کنند.
به گزارش ایسنا، نوبخت با تاکید بر اینکه لازم نیست این درها در همه ایستگاه ها نصب شود، چراکه برخی ایستگاه ها مسافران کمی دارند، در مورد اعتبارات اجرای این طرح افزود: این کار برای اولین بار در ایران انجام می شود و بر همین اساس باید در ابتدا درهای حائل را در یکی دو ایستگاه نصب کنیم تا بعد از آن بودجه آن را تأمین کنیم.
مدیرعامل شرکت بهرهبرداری مترو تهران و حومه درباره اینکه برخی کشورها با مشکلاتی مانند به موقع باز نشدن درها مواجه هستند، گفت: این موارد، موضوعات فنی است که سازندگان باید به آن توجه کنند.
نظر شما