شناسهٔ خبر: 41263634 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز | لینک خبر

پوتین:

رویارویی در اقتصاد جهانی ادامه می یابد

رئیس جمهوری روسیه در ارزیابی روند توسعه اقتصاد جهانی گفت: برای من کاملا آشکار است که رویارویی در عرصه اقتصادی ادامه خواهد یافت.

صاحب‌خبر -
به گزارش افکارنیوز،

رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد که رویارویی اقتصادی در عرصه جهانی ادامه می یابد.

اخبار بین الملل-«ولادیمیر پوتین» در برنامه روسیه، کرملین، پوتین، که بخش هایی از آن امروز شنبه منتشر شد به تشریح سیاست خارجی روسیه و اوضاع اقتصاد جهانی پرداخت.  

رئیس جمهوری روسیه در ارزیابی روند توسعه اقتصاد جهانی گفت: برای من کاملا آشکار است که رویارویی در عرصه اقتصادی ادامه خواهد یافت. 

وی افزود: آنچه که مربوط به موقعیت روسیه در عرصه بین المللی می شود، من معتقدم که با دفاع از منافع خود ما نباید شبیه احمق ها باشیم.

پوتین گفت: ما نباید به دیوانه ها شباهت داشته باشیم که تیغ ریش تراشی در دست گرفته و می دوند و آن را در هوا تکان می دهند. 

متن کامل مصاحبه پوتین شامگاه یکشنبه از شبکه روسیه 1 پخش خواهد شد.

رییس جمهوری روسیه هفته گذشته هم در برنامه روسیه، کرملین، پوتین، بار دیگر سیاست‌های کشورهای غربی به رهبری آمریکا مبنی بر یک جانبه گرایی را مورد انتقاد قرار داد.

وی گفت: خودخواهی و تمایل به تسلط در روابط بین المللی به بن بست منتهی می‌شود دیر یا زود مردم جهان متوجه این واقعیت می‌شوند.

پوتین ادامه داد: هر آنچه به تضمین تسلط به هر قیمتی استوار شده باشد رویکردی خودخواهانه در عرصه بین المللی به حساب می‌آید و حاصل آن چیزی جز رسیدن به بن بست در روابط نیست.

گفتنی است روابط روسیه و آمریکا تیره است و واشنگتن از سال 2011 تاکنون بیش از 85 بسته تحریم های اقتصادی و مالی در مورد روسیه وضع کرده است.

اتحادیه اروپا نیز از سال 2014 در مساله اوکراین تحریم هایی را در مورد روسیه وضع کرده و هر سال آن را تمدید می کند.

 

برچسب‌ها:

نظر شما