شناسهٔ خبر: 41256601 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

بيش از70 هزار برزيلي قرباني کرونا

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- هشدار سازمان جهانی بهداشت به موج بی سابقه شیوع کرونا در برزیل با ثبت بیش از 45 هزار مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته .
به گزارش خبرگزاری آریا، شمار قربانیان ویروس کرونا در برزیل روز جمعه از مرز 70 هزار نفر گذشت. شمار افراد جدید آلوده به ویروس کرونا طی 24 ساعت گذشته هم با بیش از 45 هزار نفر بسیار بالاست و به نظر نمی‌رسد تغییر در منحنی اپیدمی چندان زود اتفاق بیفتد.
 
ثبت بالاترین آمار مرگ و میر
وزارت بهداشت برزیل پس از اعلام ثبت هزار و 214 مورد جدید مرگ طی 24 ساعت گذشته که یکی از بالاترین آمار روزانه در میان کشور‌های جهان است، از رسیدن شمار مرگ و میر ناشی از کووید 19 به 70 هزا رو 398 نفر ابراز تاسف کرد.
شمار افراد آلوده به ویروس کرونا در برزیل هم با افزایش 45 هزار و 48 نفری طی 24 ساعت به بیش از 1.8 میلیون نفر رسید.
این در حالیست که جامعه علمی معتقد است این آمار بسیار پایین‌تر از میزان واقعی است، زیرا آزمایش غربالگری در برزیل به طور گسترده صورت نمی‌گیرد.
 
برزیل مقام دوم پس از آمریکا
این کشور با 212 میلیون نفر جمعیت پس از آمریکا بالاترین میزان آلودگی و مرگ ناشی از کووید 19 را در جهان به خود اختصاص داده است.
ایالت سائوپائولو در جنوب شرقی برزیل با 17 هزارو 442 مورد مرگ ناشی از کرونا با حدود 360 مورد آلودگی بیش از همه نقاط این کشور تحت تاثیر ویروس کروناست. ایالت ریو دوژانیرو هم از 130 هزار مورد آلودگی 11 هزار و 280 مورد مرگ ثبت کرده است.
اما این شرایط مانع از آن نشده است که این دو ایالت ثروتمند کشور با بازگشایی کافه‌ها و رستوران‌ها و مغازه‌ها به تدریجی روند بازگشت به اوضاع عادی را آغاز کند.
حدود چهار ماه پس از نخستین مورد مرگ ناشی از کرونا در برزیل این کشور از یک ماه پیش همچنان آمار روزانه‌ای اعلام می‌کند که میزان مرگ و میر در آن بالای هزار نفر است.
 
منحنی کرونا در برزیل به فلات رسیده ؛ادامه فعالیت رستورانها و کافه ها
این مشخصه در اکثر کشور‌هایی که پیش از برزیل به ویروس کرونا آلوده شده اند دیده نمی‌شود. این عامل نگرانی برای کارشناسان است که معتقدند منحنی کرونا در این کشور به فلات رسیده است، اما سطح آن بسیار بالاست و این روند نیز همچنان ادامه دارد.
مقامات قرار است تا چند روز آینده بر منحنی نظارت داشته باشند و این در حالیست که از سرگیری فعالیت رستوران‌ها و کافه‌ها در ریودوژانیرو و سائوپائولو تردید‌هایی را در مورد افزایش دوباره آمار به همراه دارد.
دومینگوس آلوس هماهنگ کننده آزمایش تحقیقاتی بهداشت برزیل می‌گوید براساس پیش بینی‌های ما، با این سناریوی لغو قرنطینه میزان آلودگی همچنان تا ماه اکتبر-نوامبر با نوساناتی ادامه خواهد یافت.
با این حال میزان مرگ و میر ناشی از ویروس کرونا در برزیل به ازای هر یک میلیون نفر 335 نفر است که از آمار 403 نفری و 607 نفری اسپانیا پایین‌تر است.
ویروس کرونا پس از رسیدن به مرکز این ایالیت‌ها به مناطق کوچک هم رسید که اغلب فاقد تخت‌های مراقبت ویژه و دستگاه‌های تنفس مصنوعی هستند.
ژائیر بولسونارو رئیس جمهور 65 ساله برزیل که اغلب کرونا را یک آنفلوانزای کوچک می‌نامید حالا خود به این ویروس آلوده شده است.
از زمان اعلام آلوده شدن به ویروس کرونا وی می‌گوید به لطف مصرف هیدروکسی کلروکین بسیار خوب است.
بولسونارو از همان ابتدا بحران را ناچیز می‌شمار و به نام نجات نخستین اقتصادی آمریکای لاتین به شدت با قرنطینه مخالف بود.
هیچ سیاست ملی در برزیل علیه همه گیری اتخاذ نشده است. فرمانداران ایالت‌های گوناگون به صورت متفاوت در این زمینه عمل کرده اند.

نظر شما