شناسهٔ خبر: 41255464 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

شیخ نعیم قاسم:

مقاومت به آمريکا اجازه نمي‌دهد لبنان را به سوي بي قانوني پيش ببرد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه حزب الله و متحدانش اجازه نخواهند داد آمریکا، لبنان را به سوی بی قانونی پیش ببرد.
به گزارش خبرگزاری آریا، معاون دبیرکل حزب الله لبنان با بیان اینکه حزب الله و متحدانش اجازه نخواهند داد آمریکا، لبنان را به سوی بی قانونی پیش ببرد، تأکید کرد هر گونه جنگ احتمالی رژیم صهیونیستی علیه لبنان با توجه به افزایش توان و حضور مقاومت، قطعا شکست خواهد خورد.
به گزارش شبکه تلویزیونی المنار، شیخ نعیم قاسم در مصاحبه اختصاصی با این شبکه گفت: نیرو‌های متحد و دارای وزن و جایگاه در عرصه سیاسی لبنان حضور دارند که به آمریکا اجازه نخواهند داد هر کاری می‌خواهد در کشورمان انجام دهد. ما همراه متحدان خود به آمریکا اجازه نخواهیم داد لبنان را به سوی خلأ و بی قانونی پیش ببرد.
وی در ادامه افزود: هدف اصلی آمریکا از اعمال فشار بر لبنان، تغییر گزینه‌های سیاسی لبنان و سلب قدرت مقاومت از حزب الله برای مقابله با اسرائیل و طرح اسرائیلی است. آن‌ها گمان می‌کنند ممکن است حزب الله در نتیجه اقدامات آن‌ها عقب نشینی کند و تسلیم شود، اما برای هزارمین بار تکرار می‌کنیم حزب الله دو گزینه بیشتر ندارد؛ یا پیروزی یا شهادت. گزینه تسلیم شدن در قاموس و تاریخ جهادی ما تعریف نشده است. در حوزه اقتصادی و تلاش‌های دشمن برای گرسنه کردن و گرسنه نگه داشتن مردم لبنان، مانند مواجهه با دشمن صهیونیستی حاضریم گزینه‌های دشوار را در زمان مناسب آن انتخاب کنیم و ضمن همکاری با دولت و با در پیش گرفتن شیو‌های مخصوص خود، تدابیر لازم را اجرا کنیم. اوضاع اقتصادی لبنان دشوار و پیچیده است، ولی نباید فراموش کنیم شرایط کنونی نتیجه متراکم شدن اقدامات فاسد دولت‌های قبلی است.
شیخ نعیم قاسم تأکید کرد: نگاه دولت به شرق بدون بستن راه‌ها به روی غرب، تلاش برای کاستن از بحران اقتصادی کنونی است. حزب الله بر روی نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سرمایه گذاری نمی‌کند و ما برای تثبیت گزینه‌های سیاسی مورد نظر خود تلاش می‌کنیم. در حال حاضر، فشار اقتصادی جایگزین جنگ نظامی شده است، ولی آمریکا سردرگم شده و با حجم زیادی از موانع داخلی مواجه است.
معاون دبیرکل حزب الله تصریح کرد: بدون شک هرگونه جنگ احتمالی اسرائیل علیه لبنان شکست خواهد خورد، زیرا توان مقاومت و میزان حضور آن بسیار بیشتر از دوران جنگ ژوئیه 2006 (جنگ 33 روزه) است و اسرائیل از این مسئله به خوبی آگاه است.
شیخ نعیم قاسم با اشاره به تحولات داخلی لبنان خاطرنشان کرد: همه شایعاتی که در خصوص استعفای دولت کنونی مطرح می‌شود، هیاهوی رسانه‌ای و سیاسی و آرزوی سفیر آمریکا در لبنان و هم قطاران اوست. هیچ گونه سخنی از سرنگونی دولت چه در تیم سیاسی ما یا سایر طرف‌های داخلی مطرح نشده است. این دولت باقی می‌ماند و باید بیشتر به آن اعتماد کرده و بیشتر از آن حمایت کنیم، هر چند برخی اقدامات آن کُند باشد. مردم نیز به جای مخالفت از این دولت حمایت می‌کنند، زیرا تنها جایگزین ساقط شدن این دولت بی قانونی است و آن‌ها می‌دانند این دولت مسئول اصلی مشکلات آن‌ها نیست. ما به عنوان بخشی از دولت لبنان برای تغییر اقتصاد کشور به اقتصاد تولیدی تلاش کرده و در این مسیر بر روابط خود با کشور‌های دوست سرمایه گذاری می‌کنیم. لبنان از ثبات نسبی امنیتی برخوردار است و این مسئله، کشور را با وجود همه شرایط پیچیده آن قادر به اجرای نهضت کشاورزی و اقتصادی می‌سازد.
وی افزود: احکام صادر شده از دادگاه بین المللی برای ما اهمیت ندارد و ما این احکام را از اساس سیاست زده می‌دانیم.

نظر شما