شناسهٔ خبر: 41246694 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

کار سخت یحیی مقابل ماشین سازی در غیاب تعداد زیادی از نفرات مصدوم و محروم

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- گل محمدی با توجه به مصدومیت و محرومیت چند مهره کلیدی‌اش با پرسپولیسی دگرگون شده در تبریز برابر ماشین سازی قرار خواهد گرفت.
به گزارش آریا، سرمربی سرخ‌ها با نسبت به پیش از تعطیلات کرونایی فوتبال ایران، 10 مهره تیمش را اکنون در اختیار نخواهد داشت. در شرایطی که پیش از این محمد انصاری به دلیل عمل جراحی و بیرانوند هم به دلیل شروع قرارداد رسمی‌اش با انتورپ از همراهی این تیم محروم بودند، از سوی دیگر فسخ قرارداد با آنتونی استوکس و عدم بازگشت کریستین اوساگوآنا چهار غایب قطعی تیم را شکل داده بودند.
کمال کامیابی‌نیا نیز به دلیل اخراج برابر شاهین بوشهر در این جدال خواهد بود و وحید امیری نیز به دلیل کشیدگی همسترینگ قادر به همراهی تیم نخواهد بود و اکنون به این جمع باید محمد نادری، محسن ربیع خواه و امید عالیشاه را نیز اضافه کرد تا جمع غایبان پرسپولیس برابر ماشین سازی به 9 نفر برسد.
این شرایط باعث خواهد شد تا ترکیب احتمالی پرسپولیس برابر ماشین سازی را این نفرات شکل دهند. حضور بوژیدار رادوشویچ درون درون اینبار با خط دفاعی دگرگون شده سرخ‌ها همراه خواهد بود.
سیدجلال حسینی بعد از دو هفته نیمکت نشینی به ترکیب اصلی بازخواهد گشت و خبر خوب برای یحیی گل محمدی شرایط مناسب شجاع خلیل زاده برای همراهی این تیم خواهد بود و به این ترتیب زوج دفاع میانی سرخ‌ها بار دیگر با حضور دو مدافع باتجربه شکل خواهد گرفت. محمدحسین کنعانی زادگان به سمت چپ خواهد رفت و تجربه جدیدی را پیش رو داشته باشد و در سمت راست نیز مهدی شیری به میدان می‌رود.
در خط میانی هم احمد نوراللهی اینبار یکی از سخت‌ترین تجربه‌ها خود را پیش رو خواهد داشت و در این بازی احتمالا سعید حسین‌پور جوان را در کنار خود خواهد دید. حسین پور در دوره برانکو و‌ محرومیت نقل و انتقالاتی فرصت بازی زیادی یافته بود اما بار دیگر به نیمکت دوخته شد. او که نمایش خوبی در دیدارهای تدارکاتی داشته، اکنون باید دید برابر ماشین سازی چه خواهد کرد.
سیامک نعمتی و بشار رسن و مهدی ترابی نیز در این بازی در خط میانی حاضر خواهند بود و ضمن بازیسازی این فرصت را دارند تا ضمن بالا بردن کیفیت تیم در خط میانی، به تناوب در خط هجومی تیم حضور یافته و به علیپور برای گلزنی کمک کنند. دروازه بان ملی پوش تیم فوتبال پرسپولیس به دلیل مشکل خروجی، با وجود حضور در فرودگاه امام خمینی (ره)، بار دیگر به بلژیک نرفت.
درحالیکه از صبح امروز اخباری درباره سفر علیرضا بیرانوند برای سفر به بلژیک و حضور او در تست های پزشکی باشگاه آنتورپ مطرح شد و حتی سایت رسمی فدراسیون فوتبال خبر دیدار او با دراگان اسکوچیچ، سرمربی و ملادن زگانیر، مربی دروازه بان های تیم ملی پیش از عزیمت به این کشور را منتشر کرد اما در آخرین لحظات اتفاق عجیبی در فرودگاه امام خمینی(ره) رخ داد.
دروازه بان ملی پوش تیم پرسپولیس با وجود دریافت ویزا، با مشکل خروج از کشور رو به رو شده است. وی به همین دلیل برای دومین بار متوالی نتوانست ایران را به مقصد بلژیک ترک کند. بیرانوند و نزدیکانش درصدد هستند امروز این مشکل را رفع کنند تا بتواند همین امروز یا فردا تهران را به مقصد دوحه قطر و سپس بلژیک ترک کند اما احتمال این موضوع هم چندان زیاد نیست.
پرسپولیس و ماشین سازی در حالی امشب به مصاف هم خواهند رفت که پیش از این دو بار دیگر هم رو در روی هم قرار گرفته اند. دو تیم یک بار در لیگ که به تساوی بدون گل انجامید مقابل هم بازی کردند و جدال دیگر در یک شانزدهم جام حذفی بود که به وقت اضافه کشیده شد و با تک گل امیری پرسپولیس موفق به صعود به مرحله بعدی رقابت ها شد.
اما موضوع اینجاست که در هر دو بازی یک اتفاق یکسان رخ داد و آن هم پنالتی هایی بود که حامد لک از علی علیپور گرفت. در هر دو بازی قبلی پرسپولیس مقابل ماشین سازی، علی علیپور پشت ضربه پنالتی ایستاد و لک هر دو ضربه را مهار کرد.
در بازی آخر دو تیم، لک در حالی موفق به مهار پنالتی علیپور شد که کمک یکی از مربیان ماشین‌سازی در گرفتن ضربه علی علیپور کاملا مشهود بود. این گلر بعد از اعلام پنالتی از تدارکات تیم که پشت دروازه ایستاده بود، خواست تا از ساکت الهامی سوال کند به کدام سمت شیرجه بزند و الهامی نیز به لک پیغام می دهد که تا لحظه آخر از جای خود تکان نخورده و سر جای خود بایستد. چرا که این کار تمرکز علیپور را برهم خواهد زد. این اتفاق نیز بعد از ضربه علیپور رخ داد و لک با این روش توانست پنالتی مهاجم پرسپولیس را مهار کند.
حال با این پیشینه باید منتظر بود و دید دیدار امشب دو تیم پرسپولیس و ماشین سازی در چارچوب هفته 24 رقابت های لیگ نوزدهم، باز هم پنالتی خواهد داشت و اگر داور برای پرسپولیس اعلام پنالتی کند، لک باز هم می تواند پنالتی سرخ ها را مهار کند یا نه.
 تیم فوتبال ماشین سازی تبریز با هدایت رضا مهاجری بی تردید امشب حریف آسانی برای مدعی کسب عنوان قهرمانی لیگ نوزدهم نخواهد بود. چرا که ماشین سازان در خانه عملکرد نسبتا خوبی داشته امد.
ماشین سازی تیمی است که در ورزشگاه خود به راحتی امتیاز از دست نمی دهد.تا جایی که امسال فقط سه تیم در تبریز توانسته اند با پیروزی مقابل میزبان هر 3 امتیاز مسابقه را مال خود کنند. نگاهی به مسابقات انجام شده نشان می دهد تیم های بزرگ و مدعی چون استقلال و تراکتور در بنیان دیزل به راحتی شکست خوردند و تیم فوتبال سپاهان نیز به عنئان یکی از مدعیان جدی لیگ امسال، در دور برگشت در ورزشگاه بنیان دیزل به کسب تساوی بدون گل قناعت کرد.

نظر شما