شناسهٔ خبر: 41226918 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

آخرین اخبار انتخاباتی 2020 آمریکا؛

بایدن ترامپ را به «توله سگ» تشبیه کرد!/ افزایش آمریکایی‌هایی که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا-منابع مطلع می‌گویند فرستاده واشنگتن در دیدار مدیر امنیت ملی سئول ضمن تاکید بر خروج از بن‌بست دیپلماسی با پیونگ‌یانگ، درباره کاهش تنش‌ها در شبه‌جزیره کره صحبت کرده است.
به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آریا، «استفان بیگن» معاون وزیر خارجه و سرپرست هیأت آمریکایی در مذاکرات شبه‌جزیره کره، امروز (پنجشنبه) با «سو هون» مدیر امنیت ملی در دفتر رئیس‌جمهور کره جنوبی دیدار و درباره مذاکرات هسته‌ای‌زدایی شبه‌جزیره کره صحبت کرد.
به نوشته خبرگزاری «یونهاپ»، منابع مطلع با اعلام خبر دیدار بیگن و سو، گفتند که این دیدار روی کاهش تنش‌ها در حوزه شبه‌جزیره کره و خروج از بن‌بست دیپلماسی با پیونگ‌یانگ تمرکز داشت.
سو که اولین دیدار خود را با فرستاده آمریکا، بعد از انتصاب به سمت مشاور امنیتی ارشد رئیس‌جمهور کره جنوبی انجام داد، کسی است که نقش مهمی در هماهنگی دیدار «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا با «کیم جونگ‌اون» رهبر کره شمالی در سال 2018 ایفا کرد.
بر این اساس، گفته می‌شود مقامات آمریکایی و کره جنوبی درباره روش‌هایی برای پیشبرد روابط درون‌کره‌ای رایزنی کرده‌اند.
بیگن که طی سفری سه روزه برای گفت‌وگو درباره احیای روند مذاکرات با کره شمالی به سئول سفر کرده، در آخرین روز حضور خود در منطقه، روز گذشته گفته بود واشنگتن از همکاری‌های بین دو کره قویاً حمایت می‌کند.
وی امروز، بدون دیدار با رئیس‌جمهور کره جنوبی، این کشور را به مقصد ژاپن ترک می‌کند.
کره شمالی روز شنبه اعلام کرد هیچ برنامه فوری برای از سرگیری مذاکرات هسته‌ای با آمریکا ندارد مگر این که واشنگتن از «سیاست‌های خصمانه» خود در قبال پیونگ‌یانگ دست بکشد. این اظهارات از سوی معاون اول وزیر خارجه کره شمالی بعد از آن بیان شد که «جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی کاخ سفید گفته بود شاید ترامپ پیش از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در ماه نوامبر دیداری دیگر با کیم جونگ اون داشته باشد.
رهبر کره شمالی در حالی سال 2020 را آغاز کرد که قول داد بازدارندگی هسته‌ای کشورش در مقابل تحریم‌ها و فشارهای «گانگستری» آمریکا را تقویت کند. کره شمالی پیش از این اعلام کرده بود دیگر به ترامپ اجازه نخواهد داد از این دیدارها به عنوان دستاورد سیاست خارجی خود بهره‌برداری کند.

عضو ارشد کنگره آمریکا ترامپ را دروغگو خواند
 رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا، ترامپ را دروغگو نامید و گفت در آبان‌ماه او را از کاخ سفید اخراج خواهیم کرد.
ماکسین واترز روز چهارشنبه در یادداشت توئیتری خود نوشت: ترامپ گفت 99 درصد موارد کووید-19 بی‌ضرر هستند. ترامپ یک دروغگوی 99 درصدی است!
وی افزود: ابتدا (این ویروس) را فریب نامید، سپس به مردم گفت ضدعفونی کننده بنوشند، بعد گفت آن ناپدید خواهد شد.
رئیس کمیته خدمات مالی مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: ماسک، دستکش و تجهیزات محافظت شخصی کجاست؟ هرکسی می‌داند ترامپ یک دروغگو است. توصیه‌هایش را نادیده بگیرید! ما او را در نوامبر اخراج خواهیم کرد.
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در 13 آبان امسال در سراسر  این کشور برگزار خواهد شد. تا کنون نامزد جمهوریخواهان دونالد ترامپ رئیس جمهوری فعلی و نامزد دموکرات‌ها هم جو بایدن معاون اول باراک اوباما مطرح هستند.
واترز همچنین در واکنش به استفاده نکردن ترامپ از ماسک صورت هم گفت: ترامپ همچنان از استفاده از ماسک امتناع می‌ورزد. ترامپ در رهبری این کشور شکست خورد و رهروان تاسفبار او هم ماسک نمی‌زنند .
وی تصریح کرد: رعایت نکردن فاصله اجتماعی برای رشد آلودگی، مرگ‌ومیر و افزایش موارد ویروس کرونا، مسئولیت‌آور است.
با وجود توصیه مقامات بهداشتی آمریکا، دونالد ترامپ حاضر نیست از ماسک صورت در اماکن عمومی و اجتماعات انتخاباتی خود از ماسک استفاده کند.

 
بایدن: پوتین، ترامپ را مانند «توله سگ» به این طرف و آن طرف می‌برد
نامزد فعلی حزب دموکرات برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، رئیس‌جمهور کشورش را در حوزه سیاست خارجی به توله سگی تشبیه کرد که توسط رئیس‌جمهور روسیه به این سو و آن سو کشیده می‌شود.
به گزارش نیوزویک، «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا و نامزد دموکرات‌های برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با انتقاد از سیاست خارجی دولت کنونی کشورش، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا را به توله سگی تحت اختیار همتای روسی وی تشبیه کرد.
جو بایدن که به‌صورت ویدیوئی با هواداران خود گفتگو می‌کرد، با اشاره به اینکه دونالد ترامپ در عرصه سیاست خارجی از جمله در رابطه با روسیه شکست‌های آشکاری داشته است، اظهار داشت: «او [ترامپ] مانند یک توله سگ تحت کنترل ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه است. پوتین او را مانند توله سگی در یکی از آن قفس‌های کوچک به این طرف و آن طرف می‌برد.»
دونالد ترامپ از ابتدای دوران ریاست جمهوری خود بارها از سوی دموکرات‌ها به ارتباط نزدیک با روسیه و تأثیر پذیرفتن از ولادیمیر پوتین متهم شده است.
برخی مخالفان ترامپ ادعا می‌کنند که دولت روسیه برای پیروزی ترامپ در انتخابات سال 2016 آمریکا مداخله کرده است؛ ادعایی که با وجود تحقیقات گسترده نهادهای مربوطه در آمریکا به رهبری «رابرت مولر» بازرس ویژه این پرونده هرگز به اثبات نرسید.

اعراب برای اجرای طرح اشغال کرانه باختری تلاش می کنند!
دان شاپیرو سفیر پیشین ایالات متحده آمریکا در اراضی اشغالی فلسطین از تلاش کشورهای عربی موسوم به «میانه‌رو» برای اجرای طرح اشغال کرانه باختری فلسطین خبر داد.
کشورهای عربی میانه‌رو اصطلاحی است که کشورهای غربی و آمریکا برای همپیمانان عرب خود مانند امارات عربی متحده استفاده می‌کنند؛ کشورهایی که تلاش بسیاری برای عادی‌سازی روابط خود با رژیم صهیونیستی انجام می‌دهند.
روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» به نقل از شاپیرو گزارش داد، این کشورها، تلاش کردند که شروطی را برای تداوم مذاکرات بین اسرائیلی‌ها و فلسطینی‌ها مطرح کنند تا بتوانند طرح اشغال کرانه باختری را به تعویق بیاندازند.
این دیپلمات آمریکایی همچنین خبر داد که این کشورهای عربی کوشیدند وضع کنونی در فلسطین را تا بعد از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا (آبان ماه) ثابت نگه دارند.
وی در ادامه تأکید کرد، کشورهای مذکور تلاش زیادی کردند تا «از مخالفت اردن با طرح الحاق بکاهند و از "امان" خواستند که از صف جمعی کشورهای عربی خارج نشود».
شاپیرو می‌گوید که این کشورها از تلاش برای عادی‌سازی روابط با تل‌آویو کاستند و واکنشهای داخلی و خارجی نسبت به این مسئله را تحت نظر داشتند، ولی در عین حال، «کانالهای راهبردی تماس» با آمریکا و رژیم صهیونیستی را حفظ کردند.
سفیر پیشین آمریکا در تل‌آویو خاطر نشان کرد، کشورهای مذکور خواستار آن هستند که از آنان تحت عنوان «کشورهای خائن به مسئله فلسطین» یاد نشود و همین مسئله باعث درگیری این کشورها با آمریکا و رژیم صهیونیستی خواهد شد.
وی در پایان تأکید کرد، این کشورهای بیم آن دارند که اشغال کرانه باختری باعث جنگ منطقه‌ای شود و مدعی هستند که «ایران و ترکیه از این وضعیت برای تثبیت تسلط بر خاورمیانه استفاده خواهد کرد».

 افزایش آمریکایی‌هایی که نمی‌خواهند در انتخابات شرکت کنند
نتایج نظرسنجی جدید پایگاه هیل و هریس ایکس نشان می‌دهد، معاون رئیس‌جمهوری پیشین آمریکا با چهار درصد اختلاف از دونالد ترامپ پیشتاز است.
 نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد، 43 درصد از رای‌دهندگان ثبت‌نام شده گفتند که اگر انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امروز برگزار شود، به جو بایدن، نامزد دموکرات‌ها رای می‌دهند. 39 درصد از شرکت‌کنندگان در نظرسنجی 3 و 4 ژوئیه هم نظر مشابهی درباره ترامپ داشتند.
پنج درصد از رای‌دهندگان هم به شخص دیگری تمایل داشتند. پنج درصد دیگر هم گفتند که قصد ندارد در انتخابات رای بدهند و این میزان از نظرسنجی ماه گذشته یک درصد رشد نشان می‌دهد. هشت درصد رای‌دهندگان همچنان مردد هستند که نسبت به ماه گذشته یک درصد کاهش دارد.
براساس نتایج نظرسنجی پایگاه هیل و هریس ایکس، پیشتازی بایدن از ترامپ که ماه گذشته 10 درصد بود، کاهش یافته است. یکی از تحلیلگران این نظرسنجی می‌گوید: به اعتقاد من پیشتازی چهار درصدی نگران‌کننده است.
نظرسنجی تازه یواس‌ای تودی-سافولک نشان می‌دهد، نیمی از حامیان ترامپ گفته‌اند که "بسیار مشتاق" هستند که به این رئیس‌جمهوری آمریکا رای بدهند، در حالیکه 27 درصد از حامیان بایدن چنین احساسی داشتند. نظرسنجی نیویورک‌تایمز-سیه‌نا کالج در اوایل ژوئن هم شکاف مشابهی را در میزان اشتیاق رای‌دهندگان در ایالت‌های کلیدی نشان داد

نظر شما