شناسهٔ خبر: 41211921 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

گفت‌و‌گو|‌برای معرفی وزیر صنعت منتظر تعیین تکلیف تاسیس وزارت بازرگانی هستیم

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت:‌ برای معرفی وزیر صمت به مجلس یازدهم منتظر تعیین تکلیف تفکیک وزارت بازرگانی از وزارت صنعت هستیم.

صاحب‌خبر -

حسینعلی امیری معاون پارلمانی رئیس جمهور در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دولت خبرگزاری تسنیم در خصوص زمان معرفی وزیر صنعت به مجلس یازدهم گفت: دولت برای این منظور منتظر تعیین تکلیف تفکیک وزارت صمت است.

وی افزود: نمایندگان در مجلس قبلی، طرح تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس را تصویب کردند که تبصره 1 این طرح مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفت، مصوبه مجلس مورد ایراد شورای نگهبان قرار گرفته و تا مادامی که در خصوص آن تعیین تکلیف نشود مصوبه همچنان در دستور کار مجلس باقی می‌ماند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: بنابراین طرح تفکیک به مجلس یازدهم منتقل شده است و با توجه به اهمیت وجود وزارت بازرگانی برای دفاع از حقوق مصرف‌کنندگان و موضوع تنظیم بازار و تمرکز امور بازرگانی در یک جا که اکنون پراکنده است ما از مجلس یازدهم درخواست داریم طرح تشکیل وزارت بازرگانی را در دستور کار قرار دهد.

امیری گفت: بنابراین ما منتظر تعیین تکلیف این طرح هستیم که متعاقب آن آقای رئیس‌جمهور برای معرفی وزیر یا وزیران ذی‌ربط تصمیم خواهند گرفت.

وی خاطرنشان کرد: در این خصوص با دکتر قالیباف رئیس مجلس و کمیسیون اجتماعی گفت‌و‌گوهایی داشته‌ام و امیدواریم مجلس تصمیم‌های خوبی در این زمینه بگیرد.

انتهای پیام/

نظر شما