شناسهٔ خبر: 41209890 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: سرپوش | لینک خبر

اقتصاد کلان

واریز یارانه تیرماه یک روز زودتر برای کسر اقساط وام ۱ میلیونی/ دستوری برای تسریع پرداخت «وام ازدواج» و امهال اقساط آن

پنجشنبه شب یارانه نقدی تیرماه به حساب سرپرستان خانوار واریز می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش تسنیم، سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها با اعلام زمان واریز یارانه تیر ماه سال ۱۳۹۹ تاکید کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا و اطلاع رسانی های قبلی انجام شده اقساط تسهیلات قرض الحسنه یک میلیون تومانی از همین ماه از یارانه سرپرستان خانوار کسر خواهد شد.

میزان اقساط تعیین شده ۳۵هزار تومان است که صرفا از یارانه سرپرستان خانواری که تسهیلات را دریافت کرده اند کسر خواهد شد.

یارانه نقدی صد و سیزدهمین مرحله مربوط به تیر امسال مشابه مراحل قبل و به ازای هر نفر ۴۵۵،۰۰۰ ریال خواهد بود که به همراه افزایش حداقل مستمری خانوار‌های مددجویان تحت حمایت کمیته امداد امام خمینی و سازمان بهزیستی کشور ساعت ۲۴:۰۰ روز پنجشنبه ۱۹ تیر۱۳۹۹ به حساب سرپرستان خانوار‌ها واریز و قابل برداشت خواهد بود.

دستور جهانگیری برای تسریع پرداخت «وام ازدواج» و امهال اقساط آن

معاون اول رئیس جمهور در پی درخواست وزارت ورزش و جوانان، طی نامه ای به رییس بانک مرکزی دستورداد جهت تسریع در پرداخت وام ازدواج و امهال وام های ازدواج و اشتغال زایی جوانان در شرایط بحران کرونا اقدامات لازم صورت گیرد.

به گزارش ایسنا و به نقل از پایگاه خبری وزارت جوانان، چندی پیش وزیر ورزش و جوانان با پیگیری معاونت امور جوانان در نامه‌ای از دولت درخواست کرده بود تا پرداخت تسهیلات ازدواج جوانان با سرعت بیشتری انجام شود و همچنین اقساط تسهیلات ازدواج و اشتغالزایی با توجه به شیوع ویروس کرونا و ضرر و زیان کسب و کارها، امهال شوند.

در جواب این نامه، دکتر جهانگیری معاون اول رئیس جمهور طی نامه‌ای به ریاست بانک مرکزی دستور داد؛ با توجه به بحران شیوع ویروس کرونا در کشور، ضمن تسریع در پرداخت وام ازدواج جوانان و امهال اقساط تسهیلات ازدواج و اشتغالزایی جوانان، بازپرداخت این وامها نیز بدون احتساب هرگونه جریمه یا کارمزد مضاعف صورت پذیرد.

نظر شما