شناسهٔ خبر: 41184605 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: موج | لینک خبر

استاندار کرمانشاه:

هلال‌احمر در اطلاع‌رسانی حادثه معدن گیلانغرب عملکرد مطلوبی نداشت

موج نیوز

هوشنگ بازوند گفت: سازمان امداد و نجات هلال‌احمر کشور متأسفانه باوجودآنکه اطلاعات کافی از چندوچون دقیق حادثه نداشتند، همین اطلاعات نادرست را به صداوسیما هم دادند و شاهد آن بودیم که گفته شد معدن ریزش کرده و هفت نفر زیر آوار هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج کرمانشاه، استاندار کرمانشاه با تأکید بر اینکه اداره کل بازرسی استان کرمانشاه باید ظرف مدت 20 روز حادثه رخ‌داده در معدن گیلانغرب را بررسی و افرادی که در حادثه معدن گیلانغرب قصور داشته‌اند را معرفی کند، ابراز داشت: اگرچه فوت همین یک نفر نیز برای ما مهم است و نباید رخ می‌داد، اما مدیریت خوب حادثه و ورود به‌موقع دستگاه‌های مربوطه باعث شد تبعات آن کمتر شود،

بازوند که در شورای معادن استان کرمانشاه سخن می‌گفت، خاطرنشان ساخت: نباید اجازه بدهیم دیگر چنین حادثه‌ای در معادن رخ دهد و برای این منظور بخش دولتی، بخش خصوصی، تشکل‌های حوزه معدن و ... همه باید پای‌کار بیایند.

وی بر لزوم استفاده از ظرفیت معادن برای جهش در تولید، ایجاد اشتغال و ثروت تأکید کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین مشکلات پیش روی معادن را بروکراسی پیچیده این حوزه خصوصاً درزمینهٔ استعلامات است و دستگاه‌های مختلف خصوصاً منابع طبیعی باید مشکلات معارضین معادن را در زمان کوتاهی حل‌وفصل کنند.

نظر شما